A mobilweb júliusa: 53,8 millió MB

| kategória: mobil, web | téma: |

A legfrissebb kutatások adatai szerint a dél-amerikai mobilok 80%-án elfutna az Opera Mini. Ezen a területen, ahol még igen nagy lehetőségek állnak a mobilweb előtt – más országokhoz hasonlóan – a jelenlegi mobilnet-forgalom nagy részét a keresések és a közösségi hálózatok használata adja – áll az Opera Software legújabb, júliusi adatokat tartalmazó mobilweb-jelentésében.

– a mobilweb továbbra is növekedést mutat, mind egyedi látogató, oldalletöltés és adatforgalom tekintetében

– júliusban jelentős növekedést mutat a mobilweb Lengyelországban, ami az Opera Mini használatának 10-es listáján így a 9. helyre került

– a júliusi elemzésben Dél-Amerikát vizsgálták részletesen, ahol is az Opera Minivel leggyakrabban látogatott oldal a Google lett, nem sokkal megelőzve a LiveSearch-öt. A Live, az MSN és a Hotmail – ez a 3, mindegyik vizsgált dél-amerikai országban toplistás oldal jól mutatja a Microsoft erős jelenlétét a térségben.

53,8 millió MB

Az Opera Mini-felhasználók összesen több, mint 3,7 milliárd oldalletöltést produkáltak júliusban, amely 15,9%-os növekedést jelent. Az egy felhasználóra jutó átlagos júliusi oldalletöltés 236.

A júliusi összesített forgalom 53,8 millió MB-ot tett ki, ami júniushoz viszonyítva 15,2%-os növekedés. Az Opera Mini használata nélkül egyébként ugyanezen oldalak megnézése 538 millió MB forgalmat jelentett volna, hiszen a mobilos böngésző (és persze a szerver) kb. 90%-os tömörítéssel dolgozik.

Oroszországban van jobb, mint a Google

Mivel Magyarország nincs rajta a top 10-es listán, a többi ország pedig az Opera által vizsgált részletességgel számunkra nem túl érdekes, így csak csemegeként néhány dolog.

– az orosz felhasználási szokások a Google ellenében változnak. Az orosz felhasználók által leggyakrabban látogatott oldalak listáján a google.com egy helyet lecsúszva az ötödik, míg az országban egyébként is népszerűbb Yandex keresőszolgáltatás az ötödik helyről a harmadikra ugrott. Ukrajnában a Yandex a 4., a Google a 2.

– Németországban 5 hazai domainen futó oldal szerepel a listán, Lengyelországban 8, Ukrajnában pedig csak 1 (igaz, itt a további 9 szereplőből 7 orosz; csak a SonyEricsson egyik nem hivatalos oldala és a google.com fér még be).

– a YouTube a 10 országból 6 listáján szerepel, a legelőrébb Dél-Afrikában (egy helyet lecsúszva a 4.)