Hosszú farok a mobilos netezésben

| kategória: mobil | téma: |

A weboldalak széles körét keresik fel az emberek mobilos böngészéseik során – áll az Opera Software most publikált, augusztusi adatokat összegző mobilwebes jelentésében.

Bár a fő célpontok – mint a Google vagy a Facebook – jelentős forgalmat generálnak a mobilweben is, a mobiljukon netezők többségét a kisebb oldalak vonzzák. Ez, a Hosszú farok néven ismert trend – miszerint a végtelen választék átírja a népszerű és nagy számban eladható slágertermékek elvét – jól mutatja, hogy a mobilos webhasználat egyre hasonlóbbá válik az asztali gépeken és notebookokon megszokotthoz, ahogy a mobilos böngészők egyre többet tudnak, így egyre kényelmesebbé válnak a felhasználók számára.

A hónap meglepetése: Ukrajna

A mobilos webhasználat továbbra is növekszik, mind egyedi látogató, oldalletöltés és adatforgalom tekintetében.

Augusztusban jelentős növekedést mutatott a mobilweb-használat Ukrajnában, ami az Opera Mini használatának 10-es listáján így a 4. helyre ugrott, illetve Dél-Afrikában, ami így az Egyesült Államokat lekörözve a 6. helyen áll, Kína után.

10 százalék körüli növekedés

2008 augusztusában kb. 17,3 millióan használták az Opera Minit, ami 9,1%-os havi, valamint 357%-os éves növekedést jelent.

Az Opera Mini-felhasználók augusztusban összesen több, mint 4,1 milliárd (július: 3,7 milliárd) oldalletöltést produkáltak, amely 11,7%-os havi és 337%-os éves növekedést jelent. Az egy felhasználóra jutó átlagos augusztusi oldalletöltés 242 (július: 236) volt.

Az augusztusi összesített Opera Mini-forgalom 60,3 millió MB volt (július: 53,8 millió MB) – ez 12,1%-os havi növekedést jelent, illetve a böngésző használata nélkül 603 millió MB forgalmat generált volna.

A közösségi oldalak dobtak sokat

Az ukrán növekedés egyik motorja a 10-es használati listára 6. helyre visszatérő odnoklassniki.ru közösségi hálós oldal volt.

Indonéziában szintén különösen kedvelik a közösségi oldalakat: az augusztusi használati listát is a friendster.com vezeti, és ezen kívül a peperonity.com és a MocoSpace is szerepel a 10 legtöbbet látogatott szájt között.

Lengyelországban is hasonló a helyzet, sőt a nasza-klasa.pl a Google-t megelőzve átvette az első helyet.