Hosszú farok a mobilos netezésben
| kategória: mobil | |
A weboldalak széles körét keresik fel az emberek mobilos böngészéseik során – áll az Opera Software most publikált, augusztusi adatokat összegző mobilwebes jelentésében.
Bár a fő célpontok – mint a Google vagy a Facebook – jelentős forgalmat generálnak a mobilweben is, a mobiljukon netezők többségét a kisebb oldalak vonzzák. Ez, a Hosszú farok néven ismert trend – miszerint a végtelen választék átírja a népszerű és nagy számban eladható slágertermékek elvét – jól mutatja, hogy a mobilos webhasználat egyre hasonlóbbá válik az asztali gépeken és notebookokon megszokotthoz, ahogy a mobilos böngészők egyre többet tudnak, így egyre kényelmesebbé válnak a felhasználók számára.
A hónap meglepetése: Ukrajna
A mobilos webhasználat továbbra is növekszik, mind egyedi látogató, oldalletöltés és adatforgalom tekintetében.
Augusztusban jelentős növekedést mutatott a mobilweb-használat Ukrajnában, ami az Opera Mini használatának 10-es listáján így a 4. helyre ugrott, illetve Dél-Afrikában, ami így az Egyesült Államokat lekörözve a 6. helyen áll, Kína után.
10 százalék körüli növekedés
2008 augusztusában kb. 17,3 millióan használták az Opera Minit, ami 9,1%-os havi, valamint 357%-os éves növekedést jelent.
Az Opera Mini-felhasználók augusztusban összesen több, mint 4,1 milliárd (július: 3,7 milliárd) oldalletöltést produkáltak, amely 11,7%-os havi és 337%-os éves növekedést jelent. Az egy felhasználóra jutó átlagos augusztusi oldalletöltés 242 (július: 236) volt.
Az augusztusi összesített Opera Mini-forgalom 60,3 millió MB volt (július: 53,8 millió MB) – ez 12,1%-os havi növekedést jelent, illetve a böngésző használata nélkül 603 millió MB forgalmat generált volna.
A közösségi oldalak dobtak sokat
Az ukrán növekedés egyik motorja a 10-es használati listára 6. helyre visszatérő odnoklassniki.ru közösségi hálós oldal volt.
Indonéziában szintén különösen kedvelik a közösségi oldalakat: az augusztusi használati listát is a friendster.com vezeti, és ezen kívül a peperonity.com és a MocoSpace is szerepel a 10 legtöbbet látogatott szájt között.
Lengyelországban is hasonló a helyzet, sőt a nasza-klasa.pl a Google-t megelőzve átvette az első helyet.