Re: Tartalomexkluzivitás

| kategória: marketing/pr, web | téma: |

Arról gondolkodott _original – doransky mai postja kapcsán -, hogy mi hiányzik neki ebből az egész magyar webkettőből. Arra jutott, hogy a tartalomexkluzivitás. Azon kívül, hogy tetszik a kifejezés, azt jelenti, hogy az exkluzív tartalom hiánya miatt nem szponzorálnak mondjuk nagyobb cégek blogokat, bloggereket, amolyan marketinges eszköz gyanánt.

Na igen, de mi lehet egyáltalán ebben az értelemben exkluzív egy blogon? A sajátos, egyedi hangnemben megfogalmazott vélemény? Az egyelőre kevés. Ami van, az meg főleg politikai, azt pedig nem fogja senki szponzorálni (a közhiedelemmel ellentétben a pártok sem).

Lássuk, mi van még sok és jó (= ha nem is sok a jó, de van sok, és azok között meg van jó): marketinges blogok. De hát, ugye, egy marketing témájú blogot meg nem nagyon lehet szponzorálni, mert annak nincs túl sok marketingértéke.

A vegyes/meghatározhatatlan tematikájú blogok szponzorációjának marketingértéke megint kétséges.

Amit lehet szponzorálni, azok például a techblogok. Esetükben beszélhetünk egyedi hazai hangokról, ráadásul a tartalom a köznapibb értelmében is könnyen exkluzív lehet. Ám itt is van egy probléma: az itthoni szemlélettel ez úgy néz ki (szintén csak egyelőre), hogy kapsz havonta két új telefont kipróbálásra. Már persze addig, amíg összességében jókat írsz róluk. Ez viszont egy idő után feltűnik az olvasónak, pontosabban akkor már csak a volt olvasóról beszélhetünk.

Szintén van fantázia a civil, közérdeket védő (pl. fogyasztóvédelmi) blog szponzorálásában. Sőt, ahogy így leírom, úgy tűnik, ebben van csak ám igazán marketingérték. A tartalomexkluzivitás nem, hogy nehezen elérhető, de szinte garantált. Itt talán már kevesebb a gonosz oldal csábítása is: a szponzornak semmilyen terméket nem kell küldjön, csak pénzt. A fogyasztóvédelmi aggályoknak meg úgyis csak kis százaléka szól majd egy adott cégről (esetleg a szponzorról), ha meg szól, akkor a hibát látványosan be lehet ismerni, ajándékcsomaggal jóvátenni, a blog meg megy tovább.

Ötlet, vetés, ellenvetés? Netán a Coca-Colától valaki (pénzzel, az ötletért)?