Itthon és most: mit éri meg fejleszteni?

| kategória: szociál, web | téma: |

A Webisztánon találtam rá Rabbit mai posztjára, amely egy prezentációban mutatja be a hazai közösségi média, pontosabban a hazai közösségi médiát is használó magyar internetezők legfrissebb adatait. A pontosítás nem kötekedés célját szolgálja, hanem csak azért fogalmaztam át a dolgot, mert éppen a pontosított változat mutat rá egy összefüggésre, melyet nem érdemes elhanyagolniuk a hazai startupoknak.

Közösségi média tények

View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: social media)

Mint az a harmadik dián jól látszik, a hazai közösségimédia-használók mindössze 2%-a Facebook-felhasználó. De még az igen undorító arrogáns módszerrel dolgozó HI5 is csak 20%-ot tudott összevízgereblyézni magának.

A jónak nem mondható 2%-os arány persze nyilván csak nagyobb lesz, de például az iWiW 74%-át akkor is csak 3-4 év múlva érheti el, ha addig az utóbbi fejlesztői nem csinálnak semmit. Az pedig ki van zárva, 3-4 év alatt azért csak beindul még néhány szolgáltatás.

Az arányszámok önmagukon túlmutatva azt is jól szemléltetik, hogy igenis érdemes külföldön jól – és magyar nyelven is – működő szolgáltatásokat beindítani a .hu domain alatt. (Nyilván nem videómegosztóra vagy email-rendszerre gondoltam.) Nem is beszélve olyan önálló dolgok .hu-ra való kiszakításáról, kifejlesztéséről, amik “kinti” szájtokon is “csak” beágyazva működnek.