Az EU kommunikációja
| kategória: próba/tipp | |
Azt írja az EurActiv, hogy
Az EU intézményei már megkezdték az egyeztetést arról, hogy mit tartalmazzon az Európai Unió kommunikációs prioritásainak listája a 2009-es évre vonatkozóan. A három központi témakörről – klímaváltozás elleni küzdelem, 2009. júniusi európai választások és az újraegyesült Európa főbb évfordulói – már közel a végső megállapodás. 2009. május 1-jén lesz a keleti bővítés ötödik évfordulója, 2009. november 9-én pedig éppen húsz éve lesz, hogy leomlott a berlini fal és a két Németország ismét eggyé vált.
Erre mondjuk szaknyelven azt, hogy ehh. Egyik témakör jobb, mint a másik. Mindegyikből lehetne egy jó cikket írni a HVG-be. De ennyi.
Vajon mikor fogja majd fel az EU (pontosabban a Bizottság vagy a Parlament) azt, hogy az EU kommunikációjával éppen az a baj, hogy bár hangzatos meg érdekes, de nem ad valós válaszokat. Talán éppen azért, mert mégcsak nem is érinti a valós kérdéseket.
A fenti 3 téma szimbolikusan természetesen nagyon fontos, de nem hiszem, hogy kizárólag ideológiai alapon kellene/lehetne elérni azt, hogy egyre több ember lássa az Unió valódi érdelmét.
Mit jelent számomra – mondjuk úgy: átlag eu-polgárnak – a válság? Nem a milliárd eurók, hanem a száz eurók szintjén.
Ezt persze nem lehet előre meghatározni, de kommunikálni nagyon kellene róla. És ez csak egyetlen példa volt.
Sajnos a “Bécsben nyithatunk cukrászdát”-jellege az egész EU-kommunikációnak megvan, a stílus nem magyar sajátosság. Ráadásul nem is múló rosszullét.
A lényeg – ami mondjuk a mindenféle mobildíj-csökkentésnél kitűnően zajlott -, hogy a konkrét intézkedésekről kellene jóval többet kommunikálni. Szóval wake up, EU. The Matrix has you.