És látá a sales house, hogy jó

| kategória: marketing/pr, web | téma: , , , |

Rabbit beszámolójából értesültem róla, hogy immáron a bevételi oldal is megjelent a blog.hu üzleti terveiben. (Amit én a modellből hiányolok, az az RSS-ben való hirdetési lehetőség.)

A bloggerek számára választható második számú modell (Kétpupú teve = megosztott felületes blog) nekem a legszimpatikusabb, és valamelyik ügynökség sales house is hamar ráérezhet a siker ízére. Merthogy ebben az esetben a hirdetési helyek felét az Index értékesítheti, a másik felére a blogger szervezhet magának.

Na igen, de mégis mit? Leginkább AdSense jöhet szóba meg mindenféle ilyen instant megoldás (Etarget, stb.) Már egy kkv sem nagyon fog egy blogban való hirdetésig eljutni, nemhogy egy komolyabb cég.

Rabbit is felveti, hogy szervezzen networköt a blog.hu, de hát hahó, miért ne szervezne inkább bármelyik meglévő ügynökség sales house? (Ez azért lenne jobb, mert akkor biztosan nem lenne balhé, ellentétben azzal, ha a blog.hu elkezdene mondjuk bogteres blogokat is behozni. Hamar megharagudnának egymásra és hamar módosulnának a Blogter felhasználási feltételei is.)

Ha egy ügynökség sales house veszi a fáradságot, csoportba szervez mondjuk 20-30 igényesebb, napi 1500-2000 látogatót rendre hozó blogot (ami ugye az összes szolgáltatót és a függetleneket nézve nem túl nehéz feladat), akkor az akár napi 35-60 ezer egyedi lehet, hogy az ezzel hozható AV-t már ne is említsem. Ez simán üti akár a Népszabadság Online, akár a Zoom jellemzően napi 30-40 ezer látogatós statisztikáit. (Jobb Rosszabb napokon a kettő együttes eredményét is.)

A blogolvasók köre ráadásul hirdetésileg egy célzásra igencsak érdemes csoport.

A felhajtásért pedig csak annyit kellene tenni, hogy hétfőn leülni a gép elé, megnézni a blog.hu és a Blogter címlapjait meg a Golden Blog top 100-as listáját, az ezeken szereplő blogok íróival (akár mailben, iWiWen, vagy bár hülye módszer, de ha más nincs, kommentben vagy bárhogy) felvenni a kapcsolatot, adni nekik valami próba mérőkódot, és minél gyorsabban leszerződni minden arra érdemessel.

Egy rabbitblogi kommentben is említett achillesi pont lehet: ha a blog.hu megtiltja bloggereinek az indirekt értékesítést. Ez viszont nem lenne túl szerencsés úgy, hogy éppen most újul meg a Blogter, ahol – egyelőre legalábbis – orrba-szájba reklámozhat mindenki a blogjában. Mert ha csak egy kicsit jobb modellel állnak majd elő, akkor könnyen elindulhat a bloggerek visszaáramlása.

Kicsit más, de lehet, hogy ilyesmivel függ össze: október 31-e óta a saját Google Analyticsek nem mérnek a Blogteren. Valaki tud erről valamit?