Ha a továbbiakban nem kíván tőlünk e-mailt kapni…

| kategória: marketing/pr, web | téma: , | 4 komment

Hányszor, de hányszor olvassuk ezt a mondatot egy-egy hírlevél végén. És milyen sokszor fordul elő, hogy nem kívánunk, kattintunk, aztán úgyis jön a következő e-mail az újabb fantasztikus lehetőséggel, az újabb kérdéssorral vagy éppen a legfrissebb oktatási hírekkel.

A New York Times cikkében a Return Path nevű cég példájáról olvashatunk. Az RP 46 ismert márkát képviselő cég e-mailjeiről iratkozott le augusztusban. Ezután a cégek 9%-a küldött még öt vagy több levelet. A cégek 28%-a a leiratkozás után 3 nappal még mindig szórta az e-maileket.

Arról nem írnak, hogy van-e olyan cég, amely azóta még mindig küldözgeti hírleveleit. Viszont egy 2006-os kutatás alapján a jogszerűen (!) kiküldött kereskedelmi célú e-mailek 19,2%-át blokkolja legalább egy e-mail szolgáltató. Ez bizonyára összefügg az alábbi tapasztalataimmal.

Így hirtelen két olyan hírlevél jut eszembe, amikről nem tudtam leiratkozni. Az egyik az EduPress oktatási híreket tartalmazó napi mailje, a másik az IPM-Elmebajnokság versenyfelhívásokat és kérdéssorokat küldözgető listája. A helyzetet persze megoldottam: Report Spam. Valószínűleg nem csak én voltam így ezzel, remélhetőleg mindkét szolgáltatás a fent említett 19,2%-ba tartozik. Csak ez azért rossz, mert aki meg mégis olvasni szeretné, az a többiek sok-sok bejelentése után kénytelen lesz a Spam mappából kikukázni ezeket az e-maileket.

Nektek milyen hasonló(an rossz) hírleveles tapasztalatotok van?