Meghallgattatik

| kategória: web | téma: , , |

Az ima megtalálta a helyét a weben – summázza riportjának lényegét a vasárnapi New York Times-ban Allen Salkin. A prayabout.com, az ipraytoday.com és más hasonló oldalak régóta tartanak fenn ingyenesen hívható, élőszavas telefonos szolgáltatást és olyan honlapot, melyeken bárki kérheti, hogy imádkozzanak érte.

Nem mindegyik ilyen oldal keresztény, de mind osztja azt a hitet, miszerint minél több ember imádkozik valamiért, annál nagyobb valószínűséggel fog bekövetkezni a dolog.

A Unity Church imaszolgálatának telefonszáma a ’80-as évek végén lett 800-MOST-IMA, és még ma is ezt használják. Egy évtizede már hasonló célú weboldalt is működtetnek.

Amikor valaki felhívja az egyházat, az imádkozó munkatárs megtudakolja tőle a keresztnevét, illetve azt, hogy miért szeretne imát. Egy közös, csendben eltöltött pillanat után az egyház munkatársa hangosan elmondja az imát. Minden imádságot bizalmasan kezelnek.

Unity Church
© Fotó: Unity Church

Mi megválaszoljuk a telefont, Isten megválaszolja az imát – fogalmazta meg hitvallásukat a New York Times-nak Lynne Brown, az egyház imaszolgálatért felelős alelnöke. Hozzátette: emlékeztetjük azokat, akik felveszik velünk a kapcsolatot, hogy Isten a válasz, és ez a válasz – az isteni jelenlét – bennük van.

Az imaszolgálat évente 2 millió imakérést kap – 1,3 milliót telefonon, 500 ezret e-mailen és 200 ezret a honlapján. Idén októberben 133 910 imakérést kaptak, 16 százalékkal többet, mint 2003 hasonló időszakában.

Lynne Brown összegzése szerint a leggyakoribb téma a testi egészség. Szintén sok imát kérnek a lelki békéért, de – nem túl meglepő módon – az utóbbi hónapokban a pénzügyi gondok is előtérbe kerültek.

A helyzet itthon

Magyarországon – bár nem ennyire szervezett keretek között – szintén működnek hasonló imaszolgálatok.

A józsefvárosi Szent József Plébánián egy normál, vezetékes számként hívható vonal működik nappal, míg 22 óra után egy mobilszámot lehet hívni. A nappali vonalra 6 év alatt 7 ezer, míg az éjjelire 2 év alatt 700 hívás érkezett.

A Hit Gyülekezete telefonos és online imaszolgálatot is működtet. A Hetendnapi Adventista Egyház és a Keresztény Fiatalok Közössége oldalain is megtalálható az Imakérés menüpont.

A magyar online imaszolgálatok mind egyirányúak: bár az imakérést be lehet küldeni, visszajelzést nem kap a kérő. Ezzel szemben a külföldi oldalak többségén – például a prayabout.com-on is – az interaktivitás jellemző. Nemcsak a szolgálat munkatársai, hanem a közösség tagjai (vagyis a felhasználók) is imádkozhatnak a társuk által fontosnak tartott cél érdekében.