Re: Tíz kapcsolat törléséért egy ingyen hamburger

| kategória: marketing/pr, próba/tipp, web | téma: , |

Nem akarnék Sólyom László lenni, de azért az tény, hogy a Burger King legújabb kampánya ritkán bunkó, legutóbb a Pepsi megfúrt öngyilkos kalóriája ütötte meg ezt a nem túl dicsőséges szintet (bár számomra a pepsis nem tűnt ennyire szemétnek).

XVI. Benedek sem vagyok, de az emberi kapcsolatok talán mégiscsak fontosabbak egy ingyen hambinál, még akkor is, ha csak viccből is elég őket törölni, ráadásul csak virtuálisan.

A cég ingyen hamburgert ad azoknak a Facebook-felhasználóknak, akik tíz ismerősükkel megszakítják a virtuális kapcsolatot. Vagyis tíz ismerősi kapcsolatért cserébe jár minden amerikai netezőnek egy ingyen Whopper. Amúgy a reklámszöveg is telitalálat: “a barátság erős [kötelék], de a Whopper még erősebb.” [webisztán]

Én kissé máshogy látom ezt a telitalálat dolgot, merthogy nézzük: mit üzen a költő? Csípősebb a Whopper, mint amilyen erős a barátság – persze viccből.

Azt értem ám, hogy nagyon fasza marketinges gyerekek lettek hirtelen azok, akik ezt kitalálták (amikor mindenki ismerősgyűjtést propagálna, ők figyelemfelkeltenek, törlést kérnek), meg milyen jót lehet ezen röhögni az esti marketinges házibuliban, sőt még az is lehet, hogy mindenki erről fog írni, a célt tehát – tutibulifullparty – elérték.

Ilyet szerintem nem túl nagy dicsőség kitalálni, mégcsak túlzott kreativitás sem kell hozzá. Ilyen alapon lehetne az is a plakátokon, amint izraeli katonák lövik Gázát, a mondat pedig “Izrael erős, de a Whopper még erősebb”.

Lényeg, hogy (virtuális) emberi kapcsolatok megszüntetésével kampányolni akkor, amikor éppen azt a kort éljük, amiben kissé mintha transzformálódni látszanának a barátságok/kapcsolatok is webre, szerintem kifejezetten nagy bunkóság.