Átpozicionálás

| kategória: médiailag | |

Vajon hogyan lehet a legkönnyebben átpozicionálni egy szájtot? És vajon mennyire érdemes kétségbeesni, amikor a régi látogatók egy része már, az újak pedig még nem jönnek?

Valószínűleg kitartás kérdése az egész, ami persze egy gazdasági válság alatt nem túl jellemző befektetői magatartás. És persze nincs is mindig értelme, főleg nincs szemellenzővel, mérték nélkül. Szerintem a következő dolgokat érdemes megfontolni.

  • Ha bővíteni szeretnénk a tematikát, akkor mindenképpen érdemes kitartani, hiszen a már meglévő felhasználók egy részét biztosan nem fogja zavarni a bővebb (ezáltal bizonyos júzerek számára nagyobb százalékban irreleváns) tartalom.
  • Ha (egyúttal) hangnemet (is) váltunk, már összetettebb a kérdés. Sokan vannak, akik nem szeretik, ha a szezon keveredik a fazonnal, azt meg végképp nem, ha felüti a fejét egy kis bulváros stílus. (Nem téma, stílus.) Mivel két külön szájtra elég tartalom nem valószínű, hogy lesz hirtelen, nekem leginkább a Hírstart komolyan/könnyedén megoldásához hasonló módszer szimpatikus.
  • Az egyik legnagyobb kihívás (nem a befektetőnek, hanem a tartalmi munkát végzőknek) a felhasználói panaszok/felháborodások kezelése. Szerintem egy közleményen és egy dedikált fórum topicon kívül nem érdemes sokat válaszolgatni. Az olvasókat élből lehülyézni (“Biztosan jobban tudod, gondolom neked is ez a szakmád!?”) végképp nem szerencsés. Nem ez a szakmája, ezért olvasó, de véleménye ettől még lehet a tartalomról. Mivel az emberek egy része a legjobb változásoktól is fél, jobb hagyni őket maguktól megnyugodni. Ha a háborgás mellett továbbra is olvasnak, az valószínűsíti, hogy napirendre fognak térni.