Egyetlen tanácsom sajtósoknak

| kategória: marketing/pr, médiailag | téma: , |

Egyetlen rövid tanácsom lenne azoknak, akik megírják a sajtóközleményeket.

Próbáljatok meg úgy fogalmazni, mintha ti lennétek az újságírók/szerkesztők.

Ennyi, ilyen egyszerű. Nem kell hozzá még csak újságírói tudás sem, csupán tök felesleges a fantasztikusan innovatív, elképesztő képminőséget nyújtó forradalmi kijelző termékcsalád várhatóan átütő sikerű első tagjáról írni, mert a felét úgyis átírom/kihúzom. Esetleg – a huszadik ilyen eset után – azért sem teszem be a céges infót.

Szintén felesleges rendőrségi sajtósként úgy fogalmazni, hogy “munkatársaink“, mivel a hírt leközlő lapnak nem munkatársai a rendőrök, így át kell ezt is írnia. Mennyivel egyszerűbb lenne azt a kevésbé szubjektív viszonyokat tükröző dolgot leírni, h “a kiérkező rendőrök“, ugye.

Ezzel a felfogással máris megkönnyítenétek az újságíró munkáját, aki ezután könnyes szemekkel fog rátok emlékezni, ha új munkahelyre mentek. Netán szívességet is tesz, ha úgy adódik.