Kell-e a blog?

| kategória: médiailag, trend | téma: |

Az esetleges várakozásokkal ellentétben nem a blogok haláláról gondolkodok, hanem arról: kell-e egy online médiumnak külön blogos felület?

Hogy az újságíróknak kell-e blogoljanak, erre szerintem egyértelmű igen a válasz. Főleg miután tudjuk, hogy a hagyományos sajtó – nem csak a print – mint “műfaj” egyre kevésbé érdekli az embereket. Ez szerintem csupán annyit jelent, hogy újra kell gondolni a kereteket, a stílust, a hozzáállást. (Mondjuk ez a legnehezebb, az biztos.)

A kérdés viszont még az előbbi igenlő válasz után is ugyanaz: kell-e ennek külön felület? Az általam vizsgált helyi (megyei, városi, stb.) online lapok esetében a következőkkel találkozhatunk.

  1. híres emberek blogja
  2. jegyzet/vélemény/megmondó rovat cikkei, melyek nem különülnek el a laptól
  3. tkp. szerkesztőségi blogok, azaz a szerkesztőség 1-2-3 tagja nekiül blogolni, a laptól jól elválasztva

Nem tudom, melyik a jobb, illetve nem tudom, hogy mondjuk egy megyei online újság koncepciójába mennyire illeszkedik be az abszolút nem megyei témákról való blogolás. (Például ki fog IT témájú posztot megyei sajtóban keresni?)

A dilemma kicsit olyan, mint a suliújságoknál és az egyetemi lapoknál szokott lenni. Vajon attól suliújság egy suliújság, mert diákok írnak bele vacsoracsatás recepteket, vagy pedig attól, mert a suli aktuális ügyeiről/embereiről szól?

Az elkülönített blogos felületre visszatérve: hajlok rá, hogy a sajtó helyzetét nézve célszerűbb lehet inkább a blogokból is ismerhető stílus felé elvinni a cikkek egy részét, mintsem elszeparált sarokban blogoltatni az újságírókat. Bátran be kell vinni a szubjektívebb, lazább stílust és mondanivalót az emberek közé.