Neveket akarok hallani!

| kategória: médiailag, web | téma: , | 4 komment

Egy médiumról sokat elárulhat az impresszum, a “munkatársaink” oldal. Ez az online médián kívüli területekre is igaz, hiszen minden valamirevaló újságnak, rádiónak, tévének van honlapja, még a helyi médiumoknak is. (Amelyiknek nincs, ott minden további kérdés felesleges.)

A hiányos – netán hiányzó – névsor alapvetően két dologról árulkodhat. Az egyik a munkaügyi felügyelőket érdekelheti: a nevek nélküli impresszum jelezheti, hogy az adott médium hajlamos elfelejteni munkatársai bejelentését. Ha abszolút nincsenek nevek, akkor a cég általában egyetlen szerződéses emberrel, az ügyvezetővel működik. Persze mindezt valamiféle új, minimalista üzleti modell jegyében. De ez legyen a hatóságok gondja.

A másik, szakmai szempontból sokkal problémásabb ok az, ha a készítők nem vállalják saját aktuális tevékenységüket. Nem korábbi dolgaik helyett tennének ma mást, hanem már reggel tudják, hogy ilyen-olyan szempontból vállalhatatlan, amit aznap csinálni fognak. És/vagy a médium nem vállalja készítői nevét – nem tudom, melyik a rosszabb. Nincs jogom senki helyett dönteni, nem is szeretnék. Az ő életük, az ő munkájuk. Talán csak egy tanács, az is inkább az olvasók felé: a szakmai szint ilyen esetekben jellemzően a nulla felé konvergál.

A legjobb kombó, amikor egy egész szerkesztőség zsebbe kapja a pénzt egy olyan munkáért, amit egyébként szakmailag sem vállalnának a nevükkel, bár a cég sem vállalja a munkatársakét. Na, ez a legalja. És igen, a vidéki médiában rengeteg ilyen van.

Ajánlott olvasmány: Mi legyen egy impresszumban?