Facebook vs. iWiW – akkor hogy is állunk?

| kategória: szociál, trend, web | téma: , , | 3 komment

A témát igen felszínesen érintő tegnapi techline-os hír írója elfelejtette megemlíteni az alábbi grafikon jelentését, az olvasók közül pedig így sokan félreértelmezték, szóval kezdjük rögtön ezzel: az alábbi vonalak nem az érintett oldalak forgalmát mutatják, hanem azt, hogy mennyi látogatót képesek terelni más szájtokra. Tehát nem a látogatottságukról van szó. Ezzel együtt fontos az ábra, hiszen a közösségi szájtok egyik – bár egyáltalán nem az egyetlen, sőt – kiaknázható erejét a médiumok és blogok számára éppen az jelenti, hogy mennyi látogatót tudnak becsatornázni róluk. Ilyen téren pedig tavaly december óta már egyértelműen a Facebook a magyar király.

A StatCounter által mért magyar webhelyekre ilyen arányból érkeznek tehát innen vagy onnan a látogatók. Bár jó lenne látni az iWiW saját számait is, de nekem ebből mintha úgy tűnne, hogy nem sült el túl jól az aktivitás növelését is célzó redizájn. A Facebook tündöklésével egyébként az iWiW mellett az arányokat tekintve a Twitter is gyengül, vagy legalábbis nem képes kitörni a kb. 20 ezer aktív felhasználós helyzetéből.

Nem sokkal másabb a helyzet akkor sem, ha a Google Trends adatait nézzük. A tavaly nyári grafikon még csak előrevetítette az előzést, ami azóta nemcsak megtörtént, de már rég meg is haladtuk. A vonalak decemberi vége valószínűleg a nagy karácsonyi/újévi üzengetésnek köszönhető, januárra szerintem helyreáll a (t)rend.