A kis cégek webtelensége

| kategória: marketing/pr, web | téma: , | 7 komment

Neten a cégem címmel indít kampányt partnereivel a Google. Az Ipsos által ehhez készített felmérés eredményben van pár szerintem elég durva szám, amelyen érdemes elgondolkozni.

  • a vizsgált cégek kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal
  • az online jelenléttel nem rendelkező vállalkozásoknak 43%-a úgy véli, hogy egyáltalán nincs szüksége honlapra, arra, hogy ezt elkészítse, semmi sem motiválhatná
  • a honlappal nem rendelkezők 63%-a soha nem gondolt saját weboldal létrehozására
  • még az online jelenléttel rendelkező vállalatok 47%-áról is elmondható, hogy bármiféle offline és online marketing nélkül bonyolítják üzletüket
  • a hazai mikro- és kisvállalkozások alig 3%-a vezet saját blogot, és csupán 5%-a hozott létre saját profilt valamely közösségi oldalon

Nem szeretnék az indokoltnál jobban demagóg lenni, de amikor azt mondjuk, hogy komoly gondjai vannak a hazai kisvállalkozásoknak, akkor vajon gondolunk-e arra, hogy erről mekkora részben tehet saját tájékozatlanságuk, netán elavult, így üzletellenes szemléletük?

Hogy erre mennyiben kínál valós megoldást a Neten a cégem? Nekem az eddigiek alapján sajnos csak annyi jön le a programból, hogy a végére lesz csomó ugyanolyan, 6 hónapig aktív oldal, ami az ingyenes időszak és a 15 ezer forintos AdWords kupon lejárta után már csak a rosszabbik emlékek közé tartozik majd. De ne legyen igazam.