A cikket megtalálja a lap holnapi számában

| kategória: médiailag | téma: | 6 komment

Tegnap két kollégával is szóba került a címben idézett mondat, azaz kiadók azon gyakorlata, hogy az online verzióban csak egy 3-4 rövid mondatos “kivonat” jelenik meg, majd arra kérnek minket, hogy a felvezetett témát olvassuk el a nyomtatott újságban. Sorolom a gondokat.

Átverés. A felhasználó érthetően és jogosan azt feltételezi, hogy a címlapon megadott cím és ajánló részletesebb kifejtését egy kattintás után megtalálja.

Jelöletlen reklám. Az ilyen cikk egyértelműen reklám. Ezzel önmagában még nem is lenne baj, csakhogy a reklámokat (értsd itt: PR cikkeket) egyértelműen illik jelölni a címlapon. Egy hírszájtra nem azért megy az ember, hogy tartalomként feltüntetett, jelöletlen reklámokat olvasson.

A cél nem életszerű. Nem hangzik túl életszerűen, hogy egy bekezdés elolvasása után a felhasználó leslattyog a cikkért az újságárushoz. Különösen elképzelhetetlen az előfizetési instrukció követése. A kivétel – amikor egy ilyen “ajánló” után megvesz valaki egy újságot – eladott példányszámra gyakorolt pozitív hatása valószínűleg eltörpül a felhasználókban keltett negatív érzés/élmény mellett.

Duplán rossz. A nyomtatott újság beszerzése helyett inkább rákeresünk a témára a neten. Ha megtaláljuk máshol, az a baj, ha nem, akkor pedig az: ha a keresés nem hoz eredményt, ezért is hajlamosak vagyunk az adott lapot hibáztatni.