És általában úgy van

| kategória: szociál, web | téma: , |

A Facebook szervezeti oldalakkal kapcsolatos újításáról talán már minden megoldáskereső posztért kár, elvégre Szántó Balázs részletes írásában benne van a lényeg. Arról sem szeretnék elmélkedni – bár ez már megérné –, hogy a felhördülés hatására esetleg módosít-e algoritmusán az efbé.

Arra viszont nagyon kíváncsi lennék, hogy Mark Zuckerberg mit is gondol arról, hogy a webes világ hatalmas részének mindennapjai a kezében vannak. Bizonyos értelemben a közösségi web fejlődésének iránya is a kezében van, legalábbis könnyedén terelgetni tudja a labdát. (Legrosszabb esetben is magától elfele.) Például úgy, hogy mikorra egy Coca-Cola összegyűjt 22.5 millió rajongót, vagy Lady Gaga közel 29 milliót, akkor becsukja az ajtót, és közli, hogy már sokan vagyunk bent, az maradhat, aki érdekeset tud mutatni és/vagy fizet.

Mindez számomra azért szimpatikus, mert Zuckerberg végre arcába vágja az MLM-szájízzel működő “tanácsadóknak” és az általuk megtévesztetteknek, hogy nem, a weben sincs ingyen a siker. Vagy rengeteg befektetett energia, kreativitás és éveken át felhalmozott tudás kell hozzá, vagy hasonló mennyiségű pénz. És most nem a 20+ milliónyi lájkolós oldalakról beszélek, maga szintjén komoly munkát igényel egy itthoni, egy-két ezer követővel bíró közösségi médiás jelenlét kiépítése és a lelkesedés fenntartása is. Persze csak ha Zuckerberg azt mondja, hogy úgy van…