Facebookos reakció Amy Winehouse halálhírére

| kategória: szociál, web | téma: | 3 komment

Magyar idő szerint 18:43-kor jött ki a BBC-n a Twitteren akkor már hosszú percek óta keringő bréking: meghalt Amy Winehouse. A halálhír után az énekesnő facebookos oldalán másodpercenkénti néhány százas növekedésnek indult a rajongói szám (via @mutrinka).

Érdekes jelenség, hogy hirtelen az is belájkol valakit, akinek eddig esze ágában sem volt. Biztosan van erre valamilyen facebookosítható fogalom a pszichológiában, nekem eddig ilyesmik jutottak eszembe:

  • együttérzés, szomorúság kifejezése,
  • a “halottról vagy jót, vagy semmit” elvből az előbbi érvényesítése,
  • a halálhírről szóló megosztás(ok) “létjogosultságának” igazolása.

Az All Facebook kora szombati mérése szerint (napfordulókor, gondolom) 2 187 519 rajongója volt Amy Winehouse-nak, az elmúlt egy hónapban alig 91 ezerrel lett több. A halálhír után nem sokkal, 19:17-kor 2 millió 236 ezernél tartott az oldal, este 8-ra pedig már 2 millió 290 ezer körül járt.

Saját magamat nem tudom elképzelni, amint épp így viselkedek, de a Facebook világának egy nagyon is létező jelenségéről van szó, ez egyértelműen látszik.