Többen politizálnak Facebookon és Twitteren, mint amennyien kíváncsiak rá

| kategória: szociál | téma: , , , |

Kicsit bűvészkedés, de úgy gondolom, érdemes egymás mellé tenni két, a Facebook és a politikai (kampány)üzenetek viszonyát vizsgáló tanulmányt. Az egyik a Lab42 felmérésének eredménye, amely szerint a közösségi oldalakat használó amerikaiak 51%-a posztolt már politikai tartalmat Facebookon. (A válaszadók 36%-a mondta, hogy változtatott már egy-egy kérdésben véleményén egy facebookos vagy twitteres megosztás hatására.) Ehhez képest, a Pew Research Center arra jutott, hogy Twitteren a felhasználók 24%-a, Facebookon pedig 25%-a figyel időnként oda pártpolitikai hírekre.

A tanulság pedig az, legalábbis nekem nagyon úgy tűnik, hogy a tévében látott vagy a hírszájtokon talált politikai dolgokról sokan nyilvánítanak véleményt a közösségi oldalakon, a többiek politikai véleményére (megosztásaira) viszont már jóval kevesebben kíváncsiak.

Fontos: mindez amerikai felhasználókra vonatkozik. Nem biztos, hogy itthon így van, a vonatkozó tanulmányomban felvetett kérdések mellett ezt is érdemes lenne lekutatni.