Néhány tanács facebookos oldal működtetéséhez

| kategória: marketing/pr, szociál | téma: |

Összegyűjtöttem néhány fontos dolgot a facebookos oldalakon nyújtott tartalomszolgáltatással kapcsolatban. Többségük általam korábban olvasott kutatási eredményeken (például) alapul, néhány pedig saját meglátásom.  Hasznos lehet egyrészt azoknak, akik valamilyen szervezeti facebookos oldal mögött állnak, másrészt pedig nekem, hogy később rendezett formában vissza tudjam keresni ezeket az irányadókat.

Ezek a kifejezések váltják ki leginkább az adott interakciót (angol nyelven)

  • Készíts barátságos URL-t – a facebook.com/username-en nemcsak saját profilnak, hanem szervezeti oldalnak is barátságos címet lehet adni.
  • Legyél ember – nem csak az üzemeltető értékeli jobban a humán felhasználót a (ro)botok helyett, a felhasználók is jobban értékelik az emberek által posztolt tartalmat, mint az rss alapján automata posztolgató mechanizmust.
  • Ne használd hírlevélküldőként a Facebookot – érdemes a vonal másik végén lévő rajongók fejével gondolkodni, nem azt posztolgatni, ami téged érdekel (vagy a céged), hanem ami őket fogja.
  • A minőséghez hasonlóan a mennyiségre is érdemes odafigyelni. Ismerős esetében is zavaró, ha 15 percenként kirak valamit, egy cég/szervezet pedig még zavaróbb tud lenni.
  • Posztolj 80 karakteres (vagy rövidebb) szövegeket!
  • Ha ismert domainen lévő (pl. az url-ben szerepel a márka neve) tartalmat osztasz meg, használj teljes url-t, ne linkrövidítőt, így többen kattintanak rá. (Vegyes megoldás lehet egy saját linkrövidítő, bár lassan ebből is annyi van, mint spamből.)
  • Légy szókimondó, használd bátran a közvetlen a kívánt cselekedetekre felszólító igéket (lájkolj, kommentelj, nézd meg, stb).
  • Érdemes odafigyelni a helyesírásra. Kiábrándító tud lenni, amikor egy egyébként komoly, igényes cég/márka oldalán alapvető helyesírási hibák (pl. meg láttuk ezt a képet, muszály, stb.) tűnnek fel.
  • Ne lájkold a saját megosztásod, mert ez szervezeti formában is idétlen…