A mobil legyen olcsóbb vagy a havidíj?

| kategória: mobil | téma: | 2 komment

Míg itthon biztonsági játékot játszanak a szolgáltatók – ennek miértjéről érdemes elolvasni a Mobilarena írását -, azaz inkább a telefont adják drágábban, de cserébe egy átlagos előfizetőtől nem várják drága tarifák bevállalását, addig az USA-ban (és még sok országban) máshogy működik a logika. A telefonokat agyonkedvezményezik (lásd pl. a T-Mobile USA árait), 20 ezer forintért már komolyabbakat is lehet venni, az átlagos tarifák viszont magasabbak. Cserébe viszont gyakran korlátlanok. Aztán mindenki annyit használ el, amennyit akar.

Az amerikai T marketinges vezetője szerint ez így nem a legjobb a szolgáltatóknak. Cole Brodman szerencsétlennek tartja, hogy az ügyfelek így nem érzik a telefonok értékét. A történet úgy kerek, ha tudjuk, hogy az USA-ban a T-Mobile csak a negyedik szolgáltató, így nyilván jobban szeretne kaszálni minél előbb, már a készülék megvételekor, hiszen 33 millió előfizető havidíjából jóval kevesebb pénz folyik be, mint a 100+ millió ügyfeles Verizonnál vagy AT&T-nél. Csakhogy Brodman szerint (is) az ember úgy működik, hogy inkább legyen a mobil ára alacsonyabb, a magasabb tarifát meg aztán ráér havonta fizetni. Ezért tolná az ottani versenyt inkább az itthon talán általánosabb “drágább készülék, alacsonyabb havidíj” irányba.

Nem vagyok szolgáltató, de én is szerencsésebbnek tartom a drágább mobil, cserébe minél alacsonyabb havidíj kombót. Egyrészt az összes befizetett forint, mondjuk 2 éves távlatban, általában kevesebbre jön ki. Másrészt szeretek inkább azért fizetni, amit valóban veszek: a telefonért a telefon árát, a szolgáltatásért pedig a szolgáltatás díját.