Miként befolyásolhatja a tartalomgyártást a Pinterest?

| kategória: médiailag, szociál, web | téma: , |

Januárban még csak a Google+ forgalomterelési erejét múlta felül a Pinterest, februárban már a Twitterét is. Mivel a megosztási szolgáltatást működtető Shareaholic adatairól van szó, így nem a konkrét számok érdekesek, de a trend mindenképpen. Ha megnézzük a lista tagjait, akkor a Pinterest durván kilóg a sorból. A Facebook, a Google vagy a Bing keresője, de különösen a Twitter (ebben a sorrendben egyre inkább) mind szövegcentrikusak, a szájtokra való forgalomterelés szempontjából különösen.

A Pinterest viszont, közösségi képmegosztó lévén, a képi hatással operál. Amihez van hatásos fotó, azt továbbosztják, amihez középszerű van, azt nem. A kép terjed, az vonja maga után a kép lelőhelyének terjedését is. Az idétlenebb tartalomszolgáltatóknak (“Lopják a képünket!”) lehetőségük van megakadályozni, hogy a Pinterest be tudja húzni a képeiket, az okosabbaknak azonban mást üzen a Facebook farvizén óriási ütemben felúszó szolgáltatás: még több, még jobb, még érdekesebb képi tartalom kell – legalábbis annak, aki szeretné ezt a lehetőséget is megragadni. Márpedig, úgy tűnik, egyre érdemesebb Pinterestben is gondolkozni.