Hogyan uraljuk az App Store-t? – néhány alapvető tipp a Draw Something fejlesztőitől

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , | 1 komment

Az alkalmazásboltok aktuális sztárja a Draw Something (iPhone+iPad, Android). Az alkalmazás napi szinten több százezer dollárt termel a fejlesztő OMGPOP-nak. A cégvezető Dan Porter még a hónap elején mesélte el a Mashable-n annak receptjét, hogy miként is érték el (egy jó ötlet után, ez fontos) az első néhány millió letöltést még azelőtt, hogy a nagy szájtok írni kezdtek volna róluk.

Válaszd a gyengébb kategóriát. Lehet, hogy az alkalmazás több kategóriába is beillik. Válaszd azt, amelyikben kevesebb konkurens van.

Hirdess más alkalmazásokban. A tipplistából talán ez az egyik leginkább érdekes pont. Dan Porter szerint egy app hirdetésére az egyetlen jó hely egy másik app. A módszerhez az egyik legjobb eszköz a 2012 egyik leginnovatívabb cégének választott Tapjoy rendszere, amelyben a felhasználók appon belüli kreditet kapnak, ha megnéznek néhány ajánlatot.

Ne bízz mindent a hirdetésekre. A Draw Something letöltőinek már a kezdetekben is csak 5%-a jött hirdetésekből, a többit már az ezekre a letöltőkre tett jó benyomás hozta. Porter egy tűzgyújtáshoz hasonlítja a folyamatot: a hirdetés csak a gyufa meggyújtásához szükséges szikra, a nagy tűz csak utána jön, kár a folyamatos hirdetgetéstől várni.

Legyen valami viral faktor. Porterék a facebookos ismerőseinkkel való játékot vetették be. Bár lehetőségünk van enélkül is játszani, de azért sokszor, sok helyen belebegtetik a Facebookot.

Tartsd a felhasználókat az alkalmazásban. Alighanem ez az egyik legnehezebben elérhető dolog, hogy a felhasználó ne csak letöltse az appot, hanem aztán használja is azt. Egy játék esetében praktikumról nem lehet szó, így muszáj mással operálni. Ezt nem Porter mondja, hanem más appok alapján én javaslom, hogy érdemes például push értesítésekben meghirdetni időnként akciókat az alkalmazáson belül megvehető extrákra. Így olyan júzert is újra be lehet húzni, aki egy ideje már rá sem nézett az appra.

Figyeld a Twittert. A Twitter egy valós idejű fókuszcsoport, az alkalmazásboltos hozzászólások mellett a Twitterről lehet leghatékonyabban begyűjteni több száz felhasználó véleményét is.