A pornó és a macskák uralják a világot? – 6 dolog, amire rámutatott a Vine

| kategória: mobil, szociál | téma: , , |

A Twitter nemrég indította el Vine névre hallgató videómegosztó alkalmazását/szolgáltatását. A népszerűségéről egyelőre nincsenek adatok, de a BBC közölt egy érdekes cikket arról, mire is mutatott rá a Vine. (Az egyik pontjukat sajátra cseréltem.)

  1. A stop-motion animáció még mindig népszerű. Nem elég, hogy a vine-os videók rövidek, az app a videó rögzítése közben a Vine szinte biztatja a felhasználót, hogy stop-motion technikát használjon, három részletben vegye fel a dolgokat. Ez egyrészt maga a stop-motion, másrészt sokkal inkább elvisz egy-egy rövid történet elmesélése felé, mintha egy egybefüggő 6 másodpercet látnánk.
  2. Van értelme 6 másodperces hirdetéssel próbálkozni. A General Electric és a Gap ügynöksége is kipróbálta, és bár érezhetően első próbálkozásokról van szó, szerintem az már látszik belőlük, hogy nem lehetetlen egy-egy jól eltalált 6 másodpercből viral vine-t csinálni.
  3. Az emberek inkább cselekednek, mintsem beszélnek. A vine-os videók többségén nem 6 másodperces megmondások vannak, a felhasználók leginkább (többé-kevésbé) kreatív módon feldolgozzák, ami a szemük elé kerül.
  4. A korlátok remekül marketingelhetők. A 6 másodperces egy olyan hívószónak bizonyult, ami felkelti az emberek figyelmét a hírekben.
  5. A korlátok kellenek. A Twitter indulásakor még sokan fanyalogtak, hogy mi értelme van 140 karakterre korlátozni valamit, miközben a mögöttes technológia ezt egyáltalán nem igényelné, a Vine-nál már kevesebb ilyen hangot lehetett hallani. A keret pedig kifejezetten jót tesz a tartalomnak. A korlátozás mennyiségéről lehet vitatkozni, de minőségileg szerintem egyértelmű, hogy az ilyesmi jót tesz a tartalomnak.
  6. A macskakontent és a pornó az internet minden szegletében fontos téma. Így van.

(A világot egyébként a kutyák uralják, ezt mindenki tudja.)