Úgy hívják, hogy Amazon

| kategória: marketing/pr | téma: | 1 komment

Talán az itthon megszokott kereskedői magatartás az oka annak, de újra és újra rá tudok csodálkozni az Amazon hozzáállására ügyfélkapcsolatok terén. Nem is rácsodálkozok, hanem inkább úgy fogalmaznék: újra és újra örülni tudok neki, hogy ilyen is van.

Ma éjszaka például az történt, hogy kinéztem magamnak egy könyvet, de mivel a következő két hétben várhatóan nem túl sok időm lesz elolvasni (meg egyébként is van némi restanciám ilyen téren), nem vásároltam meg rögtön, csak kívánságlistára (men)tettem.

A könyv adatalapján 15,23 dolláros ár szerepel, de amikor a kívánságlistázást visszaigazoló képernyőt megkaptam, ott 9,99 dollárt láttam. Ráchateltem az Amazonra egy képernyőképpel, hogy hát itt ez a helyzet, és akkor most melyik ár is a mérvadó. A poszt első mondatából talán kitalálható: nem az volt a válasz, hogy “bocs, az véletlenül úgy maradt”. Pár perc múlva ott figyelt a Kindle-n a könyv, a leveleim közt pedig a megrendelést visszaigazoló e-mail, melyben bár árként 15.23 dollár szerepel, mivel azonban valóban láthattam egy felületen 9.99 dollárt is, ezért gyors adtak rá nekem 5.24 dollár kedvezményt.

Szóval van ez az itthon sokaknak ismeretlen webshopos érzés – úgy hívják, hogy Amazon.