archívum téma szerint: “app”

3 érdekes módszer induló appok hájpolásához

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: |

A hagyományos megoldások mellett az utóbbi időben találkoztam néhány érdekes módszerrel, melyekkel szerintem hatásosan lehet növelni egy (hamarosan) induló alkalmazás körüli markegingerőt.

Csinálj várólistát – Legnagyobb visszhanggal a Mailbox app készítői alkalmazták ezt a módszert. Az alkalmazást bárki letöltheti, a mögötte lévő szolgáltatásra azonban várólista van, és az app csak onnantól használható, ha sorrakerül az ember. A nyilvánvaló technikai előnyön (nincs váratlan szerverterhelés) kívül ez erősítheti az exkluzivitás érzését, és egy aktuálisan lényegében használhatatlan appnál is eléri, hogy időnként megnyissa az ember, hogy ránézzen, mennyien is állnak még a sorban előtte. A lényeg tehát nem csak a várólista megléte, hanem az is, hogy a felhasználó ráláthasson az aktuális helyzetre. Az emberek szeretnek jó dolgokig visszaszámolni. Viszont türelmetlenek is, tehát érdemes úgy belőni a dolgot, hogy ne kelljen több hétig várni a használi jogra.

Adj időmágnest a felhasználók kezébe – Biztos más is alkalmazta már, én egy erdélyi digitális ügynökség mozis appjánál találkoztam az időmágnesnek nevezhető módszerrel. Movietrap alkalmazásuk megjelenésére kitűztek egy megjelenési időpontot (nap, óra), aztán azt mondták, hogy mindenki, aki honlapjukon feliratkozik, hogy értesítést kapjon az indulásról, 60 másodperccel közelebb hozza azt. A hírleveles feliratkozás ízlés szerint cserélhető facebookos rajongásra, netán a két érték kombinálható. Itt is fontos a folyamatos visszajelzés: a felhasználók bármikor megnézhessék a pillanatnyi állást.

Előjogok – Ezzel még nem találkoztam appnál, de ha egy kritikus tömeg, mondjuk pár (tíz)ezer felhasználó elérése a cél az induláshoz, akkor szerintem érdemes lehet előjogokat ígérni és adni nekik. Gondolok itt bizonyos funkciókra, amiket elsőként a leggyorsabban regisztrálók/letöltők kapnak meg, több tárhelyre vagy bármi, az app használatával összefüggő kedvezményre.

A három módszer szerintem nem csak alkalmazások megjelentetésekor lehet hasznos, hanem már meglévő appok esetében egy-egy új funkció élesítésekor is be lehet vetni őket. Önmagukban persze semmire nem jók, kell melléjük egy jó app is.

Ajánlott olvasmány
Hogyan uraljuk az App Store-t? – néhány alapvető tipp a Draw Something fejlesztőitől

Hogyan vadászom le ingyen a fizetős alkalmazásokat?

| kategória: mobil | téma: , | 1 komment

Korábban már írtam róla, hogy a jóárasított iPhone és iPad appok beszerzéséhez az AppShoppert használom, ahol a Popular szekció 2-3 naponta átnézésével, illetve a szimpatikus appok kívánságlistára vételével nagy eséllyel értesülök róla, ha egy jóféle alkalmazás ára csökkent, például nullára. De a népszerűségi listáról – ahogy az App Store letöltési toplistájáról – nem csak azokat az appokat töltöm le, amelyeket éppen használni szeretnék.

Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy bár most nincs szükségem egy appra, 50 százaléknál nagyobb valószínűséget adok annak, hogy később valamikor még jól jöhet. Ilyen például minden népszerűbb szolgáltatás/alkalmazás, illetve azok is, amiket személyes érdeklődésem alapján tartok valószínűnek. Ha ilyet látok, akkor letöltöm, ha kell, ha nem. Aztán persze rögtön törlöm is, ne foglalja a helyet. Viszont ha egyszer már ingyen letöltöttünk valamit, azt később bármikor újratölthetem, természetesen ismét ingyenesen.

Egyetlen kérdésem a Facebookhoz

| kategória: mobil, szociál | téma: , , | 4 hozzászólás

Értem, hogy ha miért kellett megvenni az Instagramot, jó irány a Facebook Camera. Sajnálom, hogy rosszul mennek a részvények. Örülök neki, hogy az időzítés és a jogosultsági szintek is megjelentek a szervezeti oldalakon. Biztosan remek lesz a saját böngésző. Még annak is örülök, ha jól telt a Zuckerberg-házaspár római nászútja. Az pedig a lehető legjobb, hogy ilyen sebességgel pörögnek az újdonságok a Facebook körül.

De kérdem én: miért nem lehet rendesen megcsinálni azt a szerencsétlen iPhone-os alkalmazást?

App 2.0

| kategória: mobil, trend | téma: , |

Egy friss szabadalmi kérvény szerint az e-könyvek egyszerű elkészítését és terjesztését mindenki kezébe adó iBooks Author után az alkalmazások terén is hasonló szoftverrel készül az Apple.

Az átlagember számára továbbra is nagyon magas az app store-os belépési küszöb. Az appok fejlesztése, még a legbénábbaké is, viszonylag komoly programozói ismereteket igényel. Vannak már fejlesztői tudás nélküli appgyártáshoz eszközök, de ezek egyrészt nem jutnak el az átlagjúzerig, másrészt nem is túl olcsó a használatuk, harmadrészt lehetőségeik sokszor korlátozottak. Az Apple megoldása kiküszöbölheti az első két problémát. Ami marad, az a korlátosság, így az “igazi” alkalmazásokhoz továbbra is szükség lesz jó fejlesztőkre. Egy alapvető apphoz viszont talán nem, ez pedig az amerikai álom alkalmazásboltokra vetített (még erősebb) megvalósulását hozhatja el, egy-egy egyszerű felhasználó is felülethez juthat időnként.

Ez nem azt jelenti, hogy másnaptól mindenki ontja majd magából a remek appokat (sőt, inkább abban lehetünk biztosak, hogy több lesz a szemét), én inkább azt látom benne, hogy a következő néhány évben drasztikusan csökken majd az app store-os belépési küszöb magassága. Egyre kevésbé kell majd technikai tudás ahhoz, hogy valaki kiadjon egy egyszerű appot, erősödik a tartalmi fókusz.

Nagy kérdés, hogy jó lesz-e, ha ez a bizonyos átlagember elkezd alkalmazásokat csinálni. A válasz viszont alighanem teljesen mindegy, ha jó, ha nem jó, ez a fejlődés természetes iránya. A folyamat egyáltalán nem újdonság, elég csak a weboldalak-blogok példáját, kissé kevésbé divatos kifejezéssel élve a web-webkettő fejlődési folyamatot megnézni. A 20 évvel ezelőttinél ma ezerszer könnyebben indíthat online tartalomszolgáltató felületet egy átlagfelhasználó. A következmények pedig ezek lettek:

  • jóval több a weben a szemét: a 2.0 nem minőségbéli fejlődést jelent, hanem egyszerűbb gyártást és terjesztést;
  • a rendszeresen minőségi tartalmat alkotó (technikai-fejlesztési szempontból gyakorlatilag analfabéta) magánszemélyek közül időnként (!) néhányat (!) kiemel a piac;
  • az egyedi/profi/komplex szájtokhoz továbbra is szakemberek alkalmazására van szükség.

Hasonló folyamatra számítok az app store-okban is.

Mobilos fejlesztések – iOS vs. Android vs. Windows Phone

| kategória: mobil | téma: , , , | 4 hozzászólás

Legutóbb decemberben posztoltam a fejlesztők preferenciáiról, most pedig itt az IDC-Appcelerator páros legfrissebb eredménye a témában. Az iPhone és az iPad iránti vágyakozás lényegében stagnál (előbbi kicsit gyengébb, utóbbi kicsit erősebb a tavaly ilyenkori adatnál), az androidos mobilokra és táblákra fejlesztést viszont egyre kevesebben tartják fontosnak. Önmagában nem is a jelenlegi eredmény érdekes, hanem az iOS-Android platformok között, telefonos és táblás fronton is kinyílni látszó olló. Most éppen kívánatosabb a HTML5-ös, mobilbarát webre fejlesztés, mint az androidos táblák világa.

Az Android ereszkedése valószínűleg összefüggésben van azzal, hogy a legújabb, októberben bejelentett verzió például közel fél év elteltével még mindig csak a gépek 1.6%-án fut, ennél még a több mint 2 éve bejelentett Éclair is négyszer népszerűbb, illetve ott van még a Froyo és a Gingerbread is. És akkor még nem vettük a megannyi kijelzőméretet és -felbontást, processzorsebességet és RAM-mennyiséget, amelyekhez optimalizálni kellene.

A grafikon szereplői közül említésre méltó még a Nokia beindulása miatt a fejlesztők körében újra érdekessé váló Windows Phone. Bár most épp emelkedőben van a 40%-os kék vonal, továbbra is kérdéses, hogy van-e elég erő az áttöréshez a Microsoft platformjában.