archívum téma szerint: “blog.hu”

Stílust váltott az ország másik! vezető blogszolgáltatója

| kategória: web | téma: , |

A hétvégi sajnálatos események után mára egészen máshogy áll a felhasználóihoz az Inda/Blog.hu, ami igazán dicséretes. Mind a kommunikáció stílusa, mind a tartalma eléggé barátságosnak mondható.

Mivel sok helyről jeleztétek, hogy aggódtok a kommentezők számának visszaesésétől, külön mérjük azoknak a blogoknak a kommentszámait, ahol eddig lehetett belépés nélkül is hozzászólni, illetve kiemelten figyeljük a kis blogok kommentforgalmát. Ha az aggodalmak beigazolódnak, reagálni fogunk.

Ilyeneket ritkán olvasni a magyar ugaron. Az ügyről egyébként az a véleményem, hogy akinek nem ér meg a hozzászólás annyit, hogy életében egyszer kitöltsön egy regisztrációs formot, az valószínűleg nem is nagyon akar semmit mondani. A saját tapasztalat pedig azt mutatja, hogy nem nagyon esett a kommentek száma.

A másik pozitív tapasztalatom az volt, hogy írtam e-mailt Google Barátkonnektor blog.hu-s applikálásának ügyében, és jéé, válaszoltak. Ezt azért kell ennyire kiemelni/megbecsülni, mert a Blogterhez kétszer intéztem e-mailes kér(d)ést (egyiket formon), és még mindig nem kaptam már rá választ.

Az igazságérzetem megkövetelte, hogy szétnézzek a Blogteren is, amely – számomra legalábbis – újabban “Magyarország egyik vezető blogszolgáltatója”. (Vót’ valamikor.)

Megnéztem a korábban beígért heti összefoglalót. A jó hír az, hogy tényleg van és nagyon korrekt. A rossz az, hogy az összes felsorolt javítást én csak akkor tudtam volna élvezni, ha lehetne írni az ottani blogunkba. Mint ahogy nem lehet. És leírom ezredjére is: immár 26 napja.

[frissítve] Okosabban kéne félni, annyit mondhatok

| kategória: web | téma: , , | 10 hozzászólás

Soha nem értettem, mi az emberekben az a fene nagy reklámellenesség. Biztos bennem van a hiba, de sem nyomtatva, sem tévében sem weben nem idegesít a reklám. Főleg, hogy – mint azt tudhatjuk -, reklám nélkül nem is alakulhatott volna ki a tömegmédia. (Legalábbis nem akkor, nem ott és nem úgy.) Persze nem ezért nem idegesít, de attól még tény, ami tény.

Amit én máshogy csináltam volna a blog.hu helyében, az csupán annyi, hogy nem kötöm az indexes hirdetések beengedéséhez az Index-címlapon való megjelenést. Ez olyan szintű összekapcsolása a dolognak, ami sajnos – okkal vagy ok nélkül – sokaknak a “kurvulás” szót juttatja eszébe. A MedIQ vonatkozó posztjának címe (Web 2.0: R.I.P.) is arra utal, hogy igen furán hangzik, ha egy szolgáltató gyakorlatilag fizetéshez (hiszen részére a hirdetések bevételként jelentkeznek) köt egy címlapos megjelenést civil blog – és nem PR cikk – esetében. Egy felesleges támadási felületet adtak a felhasználók kezébe, amit ők meg is éreztek és ki is használnak.

Szerintem nagyon máshogy lehetett volna kommunikálni mindent, ha egyszerűen azt mondták volna: ha akarsz pénzt a blogodból (akár AdSense, akár Etarget, akármi), akkor engedd meg, hogy mi is hirdessünk rajta.

Vagy a másik: ha akarsz pénzt, akkor engedd meg, hogy elhelyezhessük a hirdetéseinket, te meg megkapod az adott kampányra és blogodra vetített AV/CT-alapú bevétel 5 százalékát. Olyan hatalmas pénzkiesést ez nem jelentene a szolgáltatónak. Sőt, mivel kétszer annyi reklámfelülettel rendelkezne, összességében talán még jobban is járna. Ezt összekapcsolva Rabbit abaqoosos ötletével, nem sokat kellene tűnődni a megvalósítás módjáról sem.

Összegezve: vagy ugyanannyi vagy több bevétele lehetne a szolgáltatónak, miközben a “behozzuk a reklámokat” döntést sokkal elegánsabban és felhasználóbarátabban tudta volna kommunikálni.

A végső igazság viszont most és így is náluk van: akinek nem tetszik, az mehet máshova.

[update1]
Konrád esti posztjával részben érintve érzem magam – talán a bejegyzés címe és az itteni kommentjének egyező volta miatt -, így hadd tegyek tisztába valamit.

Ebben a posztomban – mint ahogy a címe is sugallja – éppen arról is szó van, hogy a júzereknek nem kellene ennyire félniük. Egy. Kettő: a blog.hu csupán rosszul kommunikált le egy dolgot. Mint ahogy a Blogter is szólhatott volna az Analytics-tiltás előtt (kisebb hiba), úgy szerintem a blog.hu is lekommunikálhatta volna okosabban is ugyanazt a lépését (nagyobb hiba).

És még valami. Konrád maga írja, hogy ő is kiválasztott. Nos, a királyi udvarból arról beszélni a szegényeknek, hogy “igazából nincs is szegénység”, az érintettek szemében hiteltelen. Nem, ezzel nem azt akarom mondani, hogy Konrád hülyeséget ír – hiszen egyetértek vele: én sem látom aggodalmasnak a reklámok megjelenését -, csupán azt, hogy a “sima” blog.hu-s felhasználók szemében mi minek látszódhat.

És látá a sales house, hogy jó

| kategória: marketing/pr, web | téma: , , , |

Rabbit beszámolójából értesültem róla, hogy immáron a bevételi oldal is megjelent a blog.hu üzleti terveiben. (Amit én a modellből hiányolok, az az RSS-ben való hirdetési lehetőség.)

A bloggerek számára választható második számú modell (Kétpupú teve = megosztott felületes blog) nekem a legszimpatikusabb, és valamelyik ügynökség sales house is hamar ráérezhet a siker ízére. Merthogy ebben az esetben a hirdetési helyek felét az Index értékesítheti, a másik felére a blogger szervezhet magának.

Na igen, de mégis mit? Leginkább AdSense jöhet szóba meg mindenféle ilyen instant megoldás (Etarget, stb.) Már egy kkv sem nagyon fog egy blogban való hirdetésig eljutni, nemhogy egy komolyabb cég.

Rabbit is felveti, hogy szervezzen networköt a blog.hu, de hát hahó, miért ne szervezne inkább bármelyik meglévő ügynökség sales house? (Ez azért lenne jobb, mert akkor biztosan nem lenne balhé, ellentétben azzal, ha a blog.hu elkezdene mondjuk bogteres blogokat is behozni. Hamar megharagudnának egymásra és hamar módosulnának a Blogter felhasználási feltételei is.)

Ha egy ügynökség sales house veszi a fáradságot, csoportba szervez mondjuk 20-30 igényesebb, napi 1500-2000 látogatót rendre hozó blogot (ami ugye az összes szolgáltatót és a függetleneket nézve nem túl nehéz feladat), akkor az akár napi 35-60 ezer egyedi lehet, hogy az ezzel hozható AV-t már ne is említsem. Ez simán üti akár a Népszabadság Online, akár a Zoom jellemzően napi 30-40 ezer látogatós statisztikáit. (Jobb Rosszabb napokon a kettő együttes eredményét is.)

A blogolvasók köre ráadásul hirdetésileg egy célzásra igencsak érdemes csoport.

A felhajtásért pedig csak annyit kellene tenni, hogy hétfőn leülni a gép elé, megnézni a blog.hu és a Blogter címlapjait meg a Golden Blog top 100-as listáját, az ezeken szereplő blogok íróival (akár mailben, iWiWen, vagy bár hülye módszer, de ha más nincs, kommentben vagy bárhogy) felvenni a kapcsolatot, adni nekik valami próba mérőkódot, és minél gyorsabban leszerződni minden arra érdemessel.

Egy rabbitblogi kommentben is említett achillesi pont lehet: ha a blog.hu megtiltja bloggereinek az indirekt értékesítést. Ez viszont nem lenne túl szerencsés úgy, hogy éppen most újul meg a Blogter, ahol – egyelőre legalábbis – orrba-szájba reklámozhat mindenki a blogjában. Mert ha csak egy kicsit jobb modellel állnak majd elő, akkor könnyen elindulhat a bloggerek visszaáramlása.

Kicsit más, de lehet, hogy ilyesmivel függ össze: október 31-e óta a saját Google Analyticsek nem mérnek a Blogteren. Valaki tud erről valamit?