archívum téma szerint: “blog”

Egy téli álmot alvó sportblog és az NB1.hu

| kategória: médiailag, web | téma: , , |

Emlékszünk még a Zoom tavaly indult sportblogjára? Nem? Hát, nem csoda.

Azt már a tavaly novemberi induláskor sem értettem, hogy egy főleg NB1-es magyar focival foglalkozó blog miért éppen az őszi szezon utolsó mérkőzése előtt 2 nappal indul. Bár különösebben egyáltalán nem érdekel a foci, de az imént véletlen belebotlottam a téli álmot alvó Drukker blogba.

A novemberi beharangozótól kissé eltérni látszik a 3 hónap után a második bejegyzésével jelentkező blog tematikája. Bár NB1-es forduló volt most hétvégén, erről a Drukkeren sajnos egy szó nem esett.

Az új bejegyzés tanúsága szerint ezentúl a Bajnokok Ligája meccseit is megtippelik, bár az “is” eddig kicsit túlzásnak tűnik. Amúgy a kedden lejátszott 4 BL-meccs tippjei közül egy sem jött be, de nyilván nem ezen fog múlni a blog sorsa.

Ha már internet, foci és BL, akkor érdemes megjegyezni, hogy az igen komoly sportos oldalnak számító NB1.hu-n a bejegyzés írásának pillanatában, azaz a meccsek vége után 3 órával sincs fenn az eredmény. Ez persze nem is annyira csoda annak tekintetében, amit minap tudtunk meg a magyar sportújságírók tudósítási módszereinek egyikéről.

Mindenesetre én szurkolok. Mindenkinek.

Amerika visszainteget

| kategória: szociál, trend, web | téma: , |

Míg Magyarországon az internetet használók 28%-a, addig az USÁ-ban 54%-uk olvas blogokat. Az összehasonlítás azért sántít egy kicsit, mert míg az amerikai adat az ottani összes netezőre vonatkozik, addig az itthon legutóbb mért 28% nem a 4,2 millió hozzáféréssel rendelkezőből vagy a 3,1 millió legalább heti rendszerességgel netezőből lett számolva, hanem a 2 millió napi szinten internetező embertömegből.

Valóban párba állítva tehát még rosszabb lenne a helyzet – és idáig jutva a mondatban eszembe jutott egy kérdés: rosszabbnak nevezhető-e a helyzet itthon azért, mert kevesebben olvasnak blogokat? Hajlamosabb vagyok erre igennel felelni, de egyáltalán nem vagyok 100%-osan meggyőződve arról, hogy ez önmagában és feltétlen rosszat jelent.

Mindenesetre a 28-54 aránypár is jól jelzi, hogy az itthoni blogolvasók száma jó ideig növekedni fog, ha nem is követi teljesen az amerikai trendet. (Az USÁ-ban 2013-ra egyébként – évi 2-3%-os növekedéssel – 69%-ot jósolnak.)

Fordított a helyzet azonban a közösségépítő oldalaknál. Ezekben a hazai internetezők 85%-a érintett (meg merném kockáztatni: egy nem olyan kicsi réteg éppen ezek miatt vált hazai internetezővé), míg az USA netezőinek csupán 41,2%-a közösségépített 2008-ban. (Az arányt 2013-ra is csak 51,8%-ra becsülik.)

Mit jelenthet ez? Inkább nézegetjük az ismerősök friss képeit, mintsem olvasnánk a hosszabb-rövidebb okfejtéseiket?

[adatok: USA, Hungária + GFK]
Kiegészítés Az amerikai adatsorban a user-generated content consumert – blogs szerepel, ez nekem viszonylagos gyakoriságot sugall, nem évi 1-2 alkalmat, így a magyar adatokból is a legalább heti egyszer blogot olvasókat vettem figyelembe.

Egyre többen olvasnak rendszeresen blogokat

| kategória: trend, web | téma: |

Azt mondja a GfK, hogy jelenleg 4,2 millió honfitársunk rendelkezik internet hozzáféréssel, ebből 3,1 millióan legalább heti rendszerességgel, 2 millióan pedig naponta használják a világhálót. Az ország ötödét tehát naponta el lehet csábítani oldalunkra.

RSS-t inkább a férfiak használnak, a közösségi oldalakat viszont a nők kedvelik jobban. A nők viszont bizalmatlanabbak, jobban félnek az online csalóktól, a megbízhatatlan információktól és – a GfK szerint – erősebb tartalmi kontrollt igényelnek.

A 2 millió intenzív (napi) felhasználó 28%-a olvas blogokat (fél éve 23%, egy éve 18% volt ez az arány). Erről az adatról (pontosabban a növekedés mértékéről) óhatatlanul eszembe jut pollner múlt heti posztja, melyben arról is elmélkedett, hogy vajon miért használja kevés médium a bloghálózatot mint alternatív online napilapos modellt. Az okok közé a gyávaság óvatosság, a szakértelem hiánya és az idegenkedés a blogolástól került be. Igazából nem tudom, hogy a három közül melyik alternatíva a rosszabb, azt viszont most már statisztikailag is tudhatjuk, hogy a nép egyre kevésbé retten meg attól, ha blogba csomagolva kapja a tartalmat.

Egyébként egyre többet vásárlunk is online – főként könyvet, készételt, DVD-t, a ruhát és kötelező gépjármű felelősség-biztosítást -, viszont még mindig jobban szeretünk utánvéttel, készpénzben fizetni. Apró adalék, hogy a blogokat rendszeresen olvasók közel fele (46%) vásárol könyvet a neten