archívum téma szerint: “desire”

A Windows Phone 7 és a zsiráf esete

| kategória: mobil, próba/tipp | téma: , , , , , | 1 komment

A Samsung Omnia 7 kifejezetten minimalistára sikeredett. A műanyag helyett fémből készült készülékház minőségérzetet kölcsönös ennek a minimalizmusnak. Bekapcsolás nélkül kézbe véve nem túl sok dolog jut az ember eszébe az előlapról azon kívül, hogy “fekete téglalap”. Hiába nézegettem akármeddig, nekem tényleg nem jutott eszembe más róla. (És ezt egyáltalán nem hátrányként említem.)

Mindez addig tartott, amíg be nem kapcsoltam a készüléket. A Windows Phone 7 szexi. A bejelentés óta keringő képeken és videókon is szép a felület, de élőben még meggyőzőbb. Tessék csak bemenni a legközelebbi T-Mobile üzletbe és megnézni. Itt hívnám fel minden érdeklődő figyelmét arra, hogy a WP7 tényleg más. Ez most nem marketinges megjegyzés volt, hanem egy figyelmeztetés: készülékvásárlás előtt mindenképpen érdemes élőben próbálgatni, ízlelgetni.

Ahhoz, hogy a WP7 szexi lehessen, jól jön a Samsung saját SuperAMOLED kijelzője is. A fekete valóban fekete, így a default sötét háttér esetében nem megállapítható, hogy hol ér véget a kijelző(n lévő szoftver) és hol kezdődik a készülékház. Emiatt még nagyobbnak tűnik az amúgy is méretes képernyő. A fényességre, színekre nem lehet panasz, élénk és élő az egész kijelző, amely egyébként a hagyományos AMOLED-nél 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Sőt, ami még jobb, egy Gorilla Glass réteg is van benne, így ellen- és főleg karcállóbb, mint egy sima mobilkijelző.

Az általam használt HTC Desire sok tekintetben megegyezik az Omnia 7-tel, de a hasonlóságok csak papíron állnak, amíg a specifikációs listákat nézegetjük. Összhatás tekintetében a fém ház, valamint a 4 colos SuperAMOLED kijelző (mérete és minősége) miatt jóval többnek érezzük az Omnia 7 hardverét.

A nézegetés után el is kezdtem a mobil belakását, ami nem volt bonyolultabb, mint az androidos, Sense felületes Desire esetében. Néhány hitelesítő adat megadása után máris ott figyelnek a kontaktjaink, ráadásul szerencsére nemcsak a microsoftos Live ID-t kezeli a WP7, hanem a Google és Facebook fiókjainkkal is gyorsan, precízen összhangba kerül. Az Desire ezen a téren annyi pluszt nyújt, hogy automatikusan megpróbálja összefésülni a több színtéren jelenlévő ismerőseink adatait. Ez a WP7-ben nem túl jól teljesített az erre való automata törekvés, és több száz ismétlődés esetén bizony nem túl vicces a kézi párosítás.

Mivel a Twitter nincs az új Windows-ba csatolható szolgáltatások közt, lehúztam a Marketplace-ről a hivatalos appot. (Megjegyzés: a Marketplace igénybevételéhez a Live ID megadása után semmi bonyolultat nem kellett tegyek.) Itt rögtön megtapasztaltam, hogy vagy az alkalmazás vagy a WP7 miatt, mindenesetre a Twitter app második indításakor sikerült megfagyasztani a telefont, ami pár másodperc várakozás után teljesen újraindult. Ha a WP7 hibája volt, azt ugye értjük, hogy miért baj. Ha a Twitter appé, az pedig azt sejteti, hogy mégsem annyira figyelnek rá, hogy csak a tökéletesen megírt alkalmazásokat engedjék a Marketplace-re. (Főleg, hogy egy igencsak kiemelt jelentőségű appról van szó). Erre nem egyetlen hibából következtetek, az Engadgetnek is meggyűlt a baja az alkalmazással.

A második dolog, amit rögtön kipróbáltam az Omnián, az a böngészés volt. Hát, hát… Be kell vallanom, hogy a valamennyire Flash-képes Nokia 5800 és főleg a teljesen Flash-képes Desire után nem túl jó érzés meg nem jelenített elemektől hemzsegő oldalakat nézegetni. Igen, tisztában vagyok vele, hogy valószínűleg lesz majd Flash a WP7-en (vagy mégsem?), de egyelőre csak azt (nem) tudom értékelni, ami van, nem pedig azt, ami lesz vagy lehetne. Az IE7 és IE8 közé sorolt böngésző egyébként önmagában nem rossz, de a Desire-m precízebben és szebben jeleníti meg a lapokat, összességében még kisebb kijelzővel is sokkal jobb rajta a böngészés.

A legnagyobb problémám talán az a WP7-tel, hogy túlságosan kötött. Kihangsúlyoznám: számomra, Android után. A Marketplace-ről hiányoznak az olyan okosságok, mint például az Auto Ring. Attól tartok, hogy ilyen szinten való rendszermódosítást soha nem fogunk látni WP7 alatt.

A csütörtöki bemutató után költői kérdésként hangzott el, hogy a demózás alatt érezte-e valaki a multitasking hiányát. Én akkor tényleg nem éreztem, a mindennapi használat során viszont határozottan igen. A vissza gombbal való “végtelenített” visszalépkedés számomra egyáltalán nem adta a multitasking érzését, nem egyszerűsítette a navigálásomat, sőt néha kifejezetten zavaró volt.

Az első érintésektől számított 2-3. napon elillan az újdonság ereje. Viszonylag sokrétű próbálgatás, pár nap aktív használat után (és egy Desire mellett) azt érzem, hogy jelen formájában (!) olyan a Windows Phone 7, mint a zsiráf. Szép, szép, de otthonra nem kéne.

[A Samsung Omnia 7 tesztkészüléket a Microsoft Magyarország biztosította. Köszönöm!]

Nem ad választ ma senki sem

| kategória: marketing/pr, mobil, szociál | téma: , , , , | 6 hozzászólás

A múlt szerdai abszurd áras telenoros HTC Desire-ről szóló posztomat belinkeltem a Telenor Facebook oldalán, remélve, hogy ha már a Twitteren nem reagáltak rá, akkor itt valamiféle (vicces, netán önironikus) választ adnak. Nos, a Telenor közösségi médiás hozzáállása, azt hiszem, egy időre leszerepelt előttem. Íme a tökéletes mellébeszélés.

Szóval 4 nap alatt összesen ennyire futotta tőlük. Nem tudom, hogy a online community manager bénázik, vagy egyszerűen ennyit enged neki a Telenor, mindenesetre az érintettek figyelmébe ajánlom (például) a Karmamedia vonatkozó ebookját, abból talán rájönnek, hogy hiába blogol a vezérigazgató, ha egy ilyen egyszerű kérdésre még csak rossz választ sem tudnak adni, hanem inkább kétszer is kikerülik a válaszadást. Lehetett volna valami beszerzési áras vagy árpolitikás bullshit, ha nincs vállalhatóbb indoklás a 190 ezres árra.

Időközben azért van némi fejlemény, megjelent a Vodánál a Desire. Kártyásan 110 ezer forint. Remélem, most a Telenornál is nevetnek az árképzésért felelősök. Mert ez így már tényleg elég vicces.

Hülyének néz a Telenor

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , , , | 15 hozzászólás

“A Telenornál tudjuk, hogy jó készüléket keresel kedvező áron.” Ez az a reklámmondat, amit még anélkül is kikérek magamnak, hogy a cég ügyfele lennék. A készülékek beárazása sajátos, hazai algoritmust követ, amelyre most nem térnék ki, a Mobilarenán részletes fejtegetés olvasható a szolgáltatók logikájáról. Ez azonban semmilyen formában nem magyarázat a következőre.

Szóval itt van nekünk ez a drága jó Telenor, amelyik még ki is emeli, hogy jó készülékeket ad kedvező áron. Ennek ellenére a HTC Desire-nél a következőt találhatjuk az árlistában.

Nem elírás, kártyás csomagban 190 800 forintot kell kifizetni a készülékért. Ehhez képest kártyafüggetlenül már 116 ezer forintért beszerezhető, de 141 ezer forintnál többért sehol sem láttam. Mondjuk tehát, hogy 130 ezer a független átlagára, amin már nyilván van egy nagyker- és egy kisker-haszon is. Illetve tegyük hozzá, hogy a Telenor nem annyiért veszi meg a több (tíz)ezres tételben rendelt készülékeket, mint a maga 1000 darabját a kovácsnagyker kft.

Hadd tegyem már fel ezúton a kérdést: mégis mi kerül a Telenornál plusz 60 ezer forintba? Ők a hülyék vagy minket néznek annak?

Desire

| kategória: mobil | téma: , , | 7 hozzászólás

Beszereztem egy HTC Desire-t. Hogy miért éppen ezt? Például egy webes és egy mobilos kolléga tapasztalaton (nem csak a specifikáción) alapuló véleménye miatt. És persze megannyi külföldi teszten is végigrágtam magam. Ha én olvasnám, amit éppen írok, első kérdésem egy korábbi posztomra vonatkozna, amelyben az okostelefon-korszakom esetleges végéről elmélkedtem. Akkor nem zártam ki, hogy vége lenne, most viszont egyelőre ki kell zárjam, úgy tűnik… 🙂

Az eddigi tapasztalatok nagyon jók. Tényleg minden azonnal megtörténik (1 GHz-nél szégyen is lenne másként), a böngésző profi, ahogy az egész érzés is, amit nyújt a mobil. Meglepődve tapasztaltam, hogy mennyit jelent fél col plusz a kijelzőnél. Üzenem minden 3.2-es képernyővel rendelkezőnek, hogy 3.7-tel jóval kényelmesebb minden.

Ha már így alakult, csináltam egy tudásközpontot. Ide gyűjtök össze minden olyan információt (tesztet, hírt, kérdés-választ), amelyről úgy gondolom, hogy hasznos lehet a HTC Desire jelenlegi tulajdonosainak és/vagy azoknak, akik új mobil vásárlása előtt tájékozódni szeretnének.