archívum téma szerint: “facebook”

Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest és LinkedIn népszerűsége Magyarországon

| kategória: szociál, tech | téma: , , , , , |

A 17 fős, saját céges Facebook-oldalon végzett kérdőíves “kutatások” után végre született egy látszólag épkézláb felmérés arról, hogy melyik közösségi csatornát mennyien használják. A Comedy Central megbízásából készített kutatásban persze a mexikói adatok is rettentő érdekes, de nézzük inkább a hazai számokat.

Tudni kell, hogy a felmérést a rendszeresen tévézők körében készítették, de nem hinném, hogy egy-két százaléknál nagyobb különbséget jelentene, ha bevonták volna a nem rendszeresen tévéző népességet is.

Szintén érdemes figyelembe venni a jobb alsó sarokban is látható adatot: a kutatás a 18-34 éves korosztályra nézve reprezentatív – a teljes lakosság körében sokkal rosszabbul teljesítenének, valószínűleg szinte teljesen eltűnnének a kisebb szolgáltatások, a Twitter, a Tumblr és az Instagram.

És még valami: bár Instagram-fiókkal lehet, hogy kevesen rendelkeznek, az elég jó facebookos integráció miatt biztos, hogy fogyasztóként az instagramos tartalmakkal sokkal többen találkoznak.

Facebookos benézés az MTI-nél és a gazdasági médiában

| kategória: médiailag | téma: , | 2 hozzászólás

A múltkori, twitteres esetlenség után ismét belenyúlt a tech bugyraiba az MTI, csak ezúttal pénzügyi vonalon. “Májusi kibocsátása óta a Facebook részvényeinek értéke majdnem a felére csökkent, csütörtökön volt először 20 dollár alatt a Wall Streeten” – így szól a hír, amelyhez ezúton is gratulálok.

Bár a Facebook papírjainak értéke valóban csütörtökön volt először 20 dollár alatt, csak éppen – az MTI tudomásával ellentétben – ez az augusztus 2-i csütörtök volt, nem pedig a tegnapi.

Az MTI által kiadott hülyeséget szinte minden szájt változtatás nélkül vette át. Egy mindenféle témával dolgozó híroldal/-szerkesztő esetében nincs igazán probléma a leközléssel, nyilván nem emlékezhet mindenki mindenre. A baj az MTI-nél és a szaklapoknál van. A gazdasági újságírók szerintem nem engedhetnek meg maguknak ilyet, ez ugyanis azt véli sejtetni, hogy a hírügynökség (Gyors, hiteles és megbízható hírforrás már 130 éve. Tény és való.) mellett a PrivátBankár, a Tőzsdefórum vagy például a Napi Gazdaság szakemberei sincsenek tisztában az utóbbi hónapok részvénykibocsátó cégei közül a legjelentősebb és legnagyobb médiafigyelemmel kísért vállalat eddigi legfontosabb tőzsdei mérföldkövével.

Egyetlen kérdésem a Facebookhoz

| kategória: mobil, szociál | téma: , , | 4 hozzászólás

Értem, hogy ha miért kellett megvenni az Instagramot, jó irány a Facebook Camera. Sajnálom, hogy rosszul mennek a részvények. Örülök neki, hogy az időzítés és a jogosultsági szintek is megjelentek a szervezeti oldalakon. Biztosan remek lesz a saját böngésző. Még annak is örülök, ha jól telt a Zuckerberg-házaspár római nászútja. Az pedig a lehető legjobb, hogy ilyen sebességgel pörögnek az újdonságok a Facebook körül.

De kérdem én: miért nem lehet rendesen megcsinálni azt a szerencsétlen iPhone-os alkalmazást?

Csajok, ruhák, lájkok

| kategória: marketing/pr, szociál, web | téma: , | 1 komment

A Pinterest csajosságán is túlmutató, közösségi webre alapuló megoldást próbált ki a C&A Brazíliában. A (nem mellesleg 300 ezer rajongó felé közelítő) facebookos oldaluk rajongóinak a Fashion Like alkalmazásban kirakták az új kollekció néhány darabját, mindegyik mellett egy-egy lájkolós gombbal. 2-3 éve az lett volna nagy durranás, ha ebből összeállítanak egy tetszési toplistát, így segítve a Facebookon ruhákat nézegető többi felhasználót. 2012-ben már kicsit több kellett, és tovább is mentek: a ruhákat a lájkok számát valós időben mutató vállfákra rakták ki São Paulo legnagyobb C&A üzletében.

A DDB Brasil csak az új kollekció 10 darabjára találta ki az akciót, és nyilván nem kell arra számítani, hogy holnaptól a sarki C&A-ban is megjelennek a lájkszámlálós vállfák, de azért jó ötlet ez a mindenki-a-facebookon-lóg jelenség és az offline vásárlási élmény összehozására.

Melyik országban mire használják a Facebookot?

| kategória: szociál | téma: |

A Universal McCann Wave 6 kutatásából emelném ki az egyetlen olyan részletet, amelyben Magyarország külön megnevezve szerepel. A kérdés arra vonatkozott, hogy milyen téren tartják leginkább hasznosnak a közösségi hálózatokat (tehát főleg a Facebookot) az egyes országok felhasználói, magyarul mire használjuk elsősorban ezeket a szolgáltatásokat. Mi a bal alsó cikkelyben vagyunk, a közösségépítés és kapcsolattartás legerősebb bástyájaként.

További érdekességek a 18.3 megás pdf-ként letölthető hatodik Wave kutatásban.