archívum téma szerint: “fizetős tévé”

Miért fizetnek a felhasználók?

| kategória: tech | téma: , , | 2 komment

Érdemes időnként felállni a kerítésre és túllátni azon, hogy a magyarországi felhasználók egyelőre nem szívesen fizetnek a nem kézzelfogható dolgokért, tehát a digitális tartalmakért, alkalmazásokért, szolgáltatásokért.

Hogyan is működik ez egyébként? Miért fizetnek a felhasználók? Vannak erre bonyolult kutatási jelentések és egyszerűbb infografikák, de ha szövegesen kell összefoglalni, keveseknek sikerül három oldalnál rövidebben megoldani a feladatot.

Jonathan Wegenernek egy Verge-interjúban sikerült. “If you can figure out how to make peoples’ lives one percent better through some little utility or hack or application, they’ll love you for it and they’ll pay for it.

Tehát ha olyat kínálsz az embereknek, ami egy százalékkal jobbá teszi az életüket, szeretni fogják és fizetni fognak érte.

Nem cáfolhatatlan igazság persze ez sem, de vezérelvnek megteszi.

Ámen.

(Rá)fizetős média

| kategória: médiailag | téma: , , |

Nem tudok elmenni szó nélkül Rupert Murdoch porcelánboltban tanúsított elefántkodása mellett. Már megint. A médiamilliárdos nemrég az online lapjánál bevezetett, igencsak kétes kimenetelű fizetős modellje után a hasonló elgondolásra alapozott tévéjével került a hírekbe.

Írom itt, hogy “elgondolásra alapozott”, és közben nem igazán tudom, hogy egyáltalán van-e mire alapoznia. Mert simán lehet, hogy nincsen. Legalábbis aki 2009-2010 környékén olyat mond a Facebookról, hogy az nem több egy nagy telefonkönyvnél, azzal három dolog lehet: nem látott még telefonkönyvet / nem látott még Facebookot / össze-vissza beszél. A probléma ott kezdődik, hogy sajnos csak az első lehetőséget tudom nyugodt szívvel kizárni. A második mellett nekem a harmadik a gyanús: a legújabbkori médiahelyzetről nincs túl sok elképzelése, csak néha bemond egy durvát, hátha bejön.

Ezt a posztot a Murdoch nevéhez köthető két szám, a 2500 és a 3 millió ihlette. Miután a fizetős modellre épített német Premiere tévécsatornája becsődölt, Murdoch 2009 nyarán beindította a Sky Deutschlandot, amely szintén pénzt kér a nézőktől. Ez egyébként még nem lenne annyira durva, a fizetős modell a tévéknél talán kevésbé kalandos terület, mint az online lapoknál. Persze csak akkor, ha megfelelő koncepcióra és várható nézőbázisra építik a csatornát, ami szakértői becslések szerint a Sky Deutschland esetében 3 milliósnak kellene lennie ahhoz, hogy nyereséges legyen a vállalkozás.

Nos, a dolgok jelen állása szerint ehhez már csak 2 997 500 előfizetés szükséges, amit – hasonló sebességgel számolva – további 1199 év alatt simán meg is szerezhetnek.