archívum téma szerint: “google”

A Google majd megcsinálja

| kategória: mobil | téma: , |

A modulokból összelegózható telefon nem új ötlet, többen próbálkoztak már vele koncepció szintjén, illetve az izraeli Modu gyártani is kezdte, de hiába. A probléma minden esetben az volt, hogy a koncepció egyben a vállalat fejlődésének gátját is jelentette: csinálunk egy telefont, amiből mindenki csak egyszer vesz majd. Oda a profitlehetőség, ha egy jobb kijelzőért cserébe a felhasználó nem vesz új mobilt, csak egy jobb kijelzőt.

A modulos mobilok piacára a Modu-szabadalmak felvásárlásával már 2011-be belépett, tegnap pedig új irányt is bejelentő Google esetében kicsit más a helyzet. A Google-t már az Android esetében sem egészen az érdekli, hogy sok androidos készüléket vegyenek az emberek, hanem az, hogy sok androidos ember legyen. Nem szójáték ez, hanem éppen a lényeg: ha valaki egy mobiljuk vásárlásával kapun belül kerül – vesz egyetlen ilyen telefont -, onnantól kezdve a Google-nek mindegy, hogy évente, kétévente vagy ötévente cseréli – lényeg, hogy használja.

A Google haszna ugyanis sosem a mobilon van, azt akár veszteséggel is adhatják. A Google pénze abból van, hogy a telefonokon előtelepítve érkeznek saját szolgáltatásai, amikben aztán ott vannak a hirdetések.

Ez a lehető legjobb hír a moduláris mobil jövőjének: az ötlet most egy olyan gyártóval találkozott, akinek jobban érdeke, hogy minél kisebb befektetéssel a platformján maradj, minthogy minél több új telefont vegyél.

Metavicc a Google-től

| kategória: marketing/pr, médiailag, web | téma: , |

A Google két nyomtatott lapban – a kanadai Globe and Mail és a National Post múlt csütörtöki számaiban – adott fel hirdetést arról, hogy a nyomtatott lapokban történő hirdetés nem hatékony, ezért érdemesebb a Google-n hirdetni. Ötletes vicc a viccben, tetszik.

A Google-n kívül egyébként maguk a hirdetők is úgy gondolják, hogy érdemes náluk reklámozni. A cég hirdetésekből származó teljes bevétele 2010-ben 28,2 milliárd dollár volt, tavaly 36,5 milliárd, idén pedig az első félév után 20,7 milliárd dolláros reklámbevételnél tartanak. A hirdetés feladásának legviccesebb része pedig nyilván ez, ezen tudnak a legjobbat nevetni, évi 40 milliárd dollár fixszel az ember könnyen viccel.

@syladurantaye képe

Megszűnt az Android Market, itt a Google Play

| kategória: mobil | téma: , , , , |

Bár korábban a cég első tabletjeként került a pletykákba a Google Play, végül nem hardver lett, hanem az Android Market és az Android köré épített tartalomszolgáltatások gyűjtőneve, avagy a Google iTunes-a. Ez utóbbi meghatározás áll legközelebb a valósághoz, hiszen a play egyértelműen az Apple által meghatározott irányba mozdult el, és hát ugyanazt is tudja, mint az iTunes: alkalmazásokat, filmeket, zenéket és könyveket vehetünk/tölthetünk innen. A fő különbség az, hogy nincs asztali kliens, a Google Play, ahogy a cég összes szolgáltatása, webes felületre épül.

Az átállás viszonylag váratlan volt, egy gyors bejelentés után az elmúlt órákban minden lezajlott, a weben már él a Play, az Android 2.2+ rendszerű készülékeken pedig a következő napokban aktiválódik az újítás. Magyarországon teljes valójában csak a volt Android Market alkalmazásait és játékait érhetjük el, a zenéket, filmeket és e-könyveket itthon továbbra sem játszhatjuk. (A könyvekre vonatkoztatva egyébként elég furcsa ez a play név.)

Ugyanitt emlékeztetnék rá, hogy a hírek szerint az Apple még idén felturbózza az App Store-t, állítólag a nemrég megvett Chomp használásával.

Nem kértünk ki adatokat a Google-től

| kategória: web | téma: |

A tavalyi év második félévében Magyarország 20. volt a Google-től felhasználói adatokat kikérők listáján – de hiába, a 68 kérésünkből egyet sem teljesített a cég. Talán ez is szerepet játszott az idei első féléves adatok alakulásában: januártól júniusig egyetlen alkalommal sem kértünk sem (keresőből való) tartalomeltávolítást, sem felhasználóiadat-kiadást a Google-től.

A Google 2009 júliusa óta hozza nyilvánosságra ezeket az adatokat. A legfrissebb Transparency Report alapján a legtöbb adatot az USA kéri (a kérések 93%-át teljesíti a Google), míg a legtöbb tartalom eltávolítását Brazília.

A Google lenullázza az Operát

| kategória: trend, web | téma: , , | 1 komment

A Google június 1-jén jelentette be, hogy szolgáltatásai augusztustól csak a népszerűbb böngészők legfrissebb és eggyel korábbi főverzióit támogatják. Rosszul járt az Opera, a norvég szoftvert ugyanis nem sorolták a népszerűbb böngészők közé. Nem állítom, hogy csak emiatt gyorsult fel az elmúlt két hónapban az amúgy sem túl erős böngésző gyengülése, de azért na, a Net Applications mérése alapján szerintem a Google döntése komoly hatású volt. Főleg úgy, hogy az operások közül sokan a tudatosabb felhasználók közé tartoznak, így sokan biztosan értesültek június elején a hírről.

További júliusi megfigyelendő az IE részesedésének közel 1%-os esése mellett a Chrome és főleg a Safari jelentős erősödése. Ez utóbbi egyetlen hónap alatt majdnem annyit erősödött világviszonylatban, mint amennyi (0.69%) az itthoni részesedése.