archívum téma szerint: “iad”

A mobilos hirdetés nem az Apple terepe

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , , |

Éppen a minap beszélgettünk egy kollégával az AdSense vs. iAd helyzet állásáról. Még mielőtt eszembe jutott volna utánanézni a dolgoknak, szembejött egy keddi cikk, amely alapján a hirdetési piac, sok más mobilos területtel ellentétben, egyelőre nagyon nem az Apple terepe.

Az Apple nyíltan exkluzív, jó minőségű hirdetési megoldásokra tervezte hirdetési rendszerét, melynek egyik pénzügyi korlátját a “sok kicsi sokra megy” elv helyett inkább a “sok nagy még többre” jelentette. Amikor beindul az iAd, Cupertino 1 millió dollárban határozta meg azt a minimum költséget, amellyel beengedett egy kampányt. A korlátot mostanra – másfél év alatt, három lépésben – 100 ezer dollárra vitték le. A hirdetői oldalnak való kedvezés mellett az iAd rendszert használó fejlesztőknek is engedett az Apple: 40%-ról 30%-ra csökkentette saját részesedését a bevételből.

Mindez valószínűleg nem kicsit összefügg a Millenial Media által becsült adatokkal, mely szerint a Google a 2010-es 19% után tavaly már az amerikai mobilos hirdetési piac 24%-át szerezte meg, miközben az Apple részesedése 19%-ról 15-re csökkent egy év alatt.