archívum téma szerint: “iphone”

Cestos: ingyen kigolyózós multiplayer Androidra (+iPhone)

| kategória: mobil | téma: , , |

Alighanem az Android Marketen fellelhető egyik legjobb ingyenes multiplayer akciójátékra sikerült bukkanjak. A Cestos egyedül játszva nem lenne túl érdekes, de az egyszerű labdás játékba komoly pluszt visz a tudat: a világ másik végén most valaki ugyanazon a pályán húzogatja az ujját.

Több játékmód is elérhető, ezekről szerintem a fejlesztők oldalán lévő képek sokat elmondanak. Minden játékmódban van lehetőség a fejlődésre: a teljesítményünkért járó pontokat gyűjtögetve szintlépéskor egyre jobban feldíszíthetjük avatarunkat. Regisztrálni egyébként nem kell, csak megadni a nickünket, aztán indulhat a buli.

A játék előnye, hogy egy menet – ha ügyesek és szerencsések vagyunk – 2-3 perc alatt is lemehet, így akár egy hosszabbnak ígérkező sorban állás közben is múlathatjuk vele az időt. A hátránya most még az, hogy a játékosok zöme nem a környékünkről kerül ki, így éjszaka, magyar idő szerint 2 óra körül indul be igazán a pörgés: ilyenkor vannak fenn sokan, ilyenkor kapunk gyorsan játékot szinte bármely módban. Ezen mondjuk könnyen tudunk változtatni: sokan játszunk itthonról is.

A Cestos Androidon és iPhone-on érhető el, de a fejlesztők már előkészültek az iPhone-verzióra, szerintem pár hét kérdése a megjelenés. [Időközben ez már meg is történt.] Természetesen cross-platform lesz a játék, azaz mindenki játszhat mindenkivel.

Ha ezt a posztot az androidos mobilodról olvastad, már indíthatod is a letöltést.

Mobilreklám, avagy a Google újra megcsinálja?

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , , , , , , |

A Google mindig is mestere volt a “hogyan csináljunk közösen pénzt az ingyenes dolgokból” témának. Ugyanezt művelik most is, amikor az AdSense for Mobile Applications-szel lehetővé teszik, hogy az ingyenes mobilalkalmazások készítői is pénzhez jussanak. A dolog egyszerű: a fejlesztők AdSense reklámmegjelenítést építhetnek be az alkalmazásukba.

Nem kell túl nagy tehetség ahhoz, hogy nagy jövőt jósoljunk az egy hónapon belül induló, egyelőre iPhone-on és Androidon működő megoldásnak. Az Apple sikeres AppStore-jából 50 ezer alkalmazásnál is többet lehet letölteni, az Android Market pedig lassan, de biztosan közelíti a 200-at (most épp 169 van).

És bár ezektől igen messze áll a Palm, az AppCatalog éppen tegnap érte el az 1 millió letöltést (igaz, itt jelenleg 30 alkalmazás közül lehet választani, és azt se feledjük: mindössze 150 ezer készüléktulajdonosról van szó). Biztos vagyok benne, hogy nem csak a Palm, hanem a Samsung és az LG induló alkalmazásboltjai is bekerülnek majd a mobilos AdSense által támogatott rendszerek közé.

Az appstore-ok és a mobilalkalmazások várható terjedésével (pluszban a válság időközbeni átfordulásával) a Google megint elmondhatja majd: a gép forog, az alkotó pihen.

Megelőzte az Opera az iPhone-t

| kategória: mobil, web | téma: , , , , , , , |

Május végére a mobilos Opera böngészők visszaelőzték az iPhone-okat a havi 10 milliárd oldalletöltést mérő StatCounter adatai szerint. A mobilon netezők 24,6%-a az előbbit használta, míg 22,3%-uk az iPhone-ját. Ezelőtt legutóbb januárban vezetett az Opera.

A Nokia némi csökkenés, majd emelkedés után 17,9%-ot ért el májusban, az iPod Touch pedig 14,9%-ot. Így ha az Apple-böngészőket együtt nézzük, az összesített, 37,2%-os eredménnyel még mindig az első helyen állnak. A trend viszont a grafikonon is jól látható: az Operát, a Nokiát és a BlackBerry-t használók tábora is az Apple-böngészősök rovására gyarapodott.

A magyar mobilnetezőknél kicsit más a helyzet. Az iPhone – gyakorlatilag stagnálva – 36,78%-on áll, az Opera 2 százaléknál is nagyobb eséssel 22,83-ra csökkent, a Nokiák aránya viszont jelentős, 3,5-es növekedéssel 18,56%-ra emelkedett.

3G-s iPhone 30 ezerért – vagy 105 ezerért

| kategória: mobil, tech | téma: , |

Kétszer gyorsabb, fele annyiért – ezzel a szöveggel hirdeti az új, 3G-s iPhone-t az USÁ-ban az AT&T, amely a 8 GB memóriával felszerelt “alapmodellt” 199$-ért, azaz mintegy 30 ezer forintért adja. A nagyobb, 16GB-os darab már 45 ezer forint (299$).

Kétszer gyorsabb, 2 évért

Mindezt persze csak akkor, ha 2 éves hűségnyilatkozatot teszünk (akár új előfizetésre, akár a meglévőt hosszabbítjuk meg azzal. (Ez utóbbit persze csak akkor tehetjük meg, ha “alkalmasak vagyunk” erre, ám a WebWorkerDaily beszámolója szerint az alkalmasság feltételeit még nem definiálta a cég.)

Ha nem vagyunk alkalmasak, így nem tudjuk 2 évvel megtoldani előfizetői hűségünket, akkor már 399$-ba, 60 ezer forintba kerül a 8GB-os, a dupla ennyi memóriával felszerelt modell pedig 75 ezerbe – szintén plusz 2 év hűség vállalása esetén.

A cég meglévő ügyfeleként, ha alkalmasnak sem nyilvánítanak minket, ráadásul 2 év hűséget sem vállalunk, akkor 599 vagy 699 dollárba, azaz 90 ezer vagy 105 ezer forintba került a kizárólag az AT&T kártyáit befogadó iPhone.

Örülnénk mi ennek

A történet már csak azért is érdekes, mert a hazai bevezetés kapcsán már többször felmerült, hogy komoly kötelezettségvállalásokkal lesz csak elérhető áron iPhone. Nos, a 2 éves hűségnyilatkozat abszolút nem számít nagy megkötöttségnek, ha ezen felül nem kell még mondjuk egy 5-6 ezer forintos internet-előfizetésre is (!) 2 éves jegyet váltsunk.

A 3G-s iPhone egyébként 10 nap múlva, július 11-én kerül forgalomban nem csak az USÁ-ban, hanem Ausztriában, Németországban és Hollandiában is. Horvátországban, Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában később, de még az idén a boltokba kerül az iPhone.

Akármikor is vezesse be, 2 év hűségnyilatkozatért és 30 ezer forintos kedvező árért cserébe elég sok új ügyfelet szerezne magának a T-Mobile.