archívum téma szerint: “kontextus”

A kontextuális Twitter kereső és a szavakban mért hírek

| kategória: próba/tipp, szociál, web | téma: , , , |

Ken Moss 5 éve hagyta ott a Microsoftot, a keresőgyártó egység feje volt. Elmúlt 9 hónapját a szintén ex-microsoftos feleségével együtt a CrowdEye fejlesztésével töltötte. Nekem tetszik az eredmény.

A még egy napja sem éles [és néha elérhetetlen] Twitter kereső nem csak a keresett szót tartalmazó legutóbbi twitteket mutatja meg, hanem a szóra rímelő csiripelt linkeket is kilistázza, sőt a szóhoz a twittekben kapcsolódó kifejezésekből csinál nekünk egy címkefelhőt. Ez utóbbi szerintem a legérdekesebb, nézzünk is két példát.

Obama nevére keresve például kapásból kilogikázhatjuk az éppen legfelkapottabb vele kapcsolatos hírt: agyoncsapott egy legyet (swatting + fly).

A Samsungra keresve, majd a címkefelhőt figyelve pedig az Omnia, a Phone és a Fone kifejezések miatt rögtön az az érzetünk támadhat, hogy “Ejj, ezek a samsungos fiúk már megint kitaláltak valamit”. És tényleg, hiszen a Samsung hétfőn 6 telefont, köztük 4 Omniát jelentett be, illetve azóta kiszivárgott egy másik mobiljuk is (Highlight).

Tehát nem csak szimpla keresésről van szó, rögtön képet kapunk arról is, hogy az általunk keresett személy, márka, szolgáltatás, kutya vagy bármi milyen kontextusban fordul leginkább elő. És ez fontos, nagyon fontos.

Igazából ez lenne a keresés egyik lényege: egy kulcsszó beírása, minimális logika, és máris kitaláltad, hogy mi történt a héten.

Nem is olyan rég még azon töprengtünk, hogy ügyesen kell megírni egy hír leadjét, hiszen sok felhasználó már csak azt olvassa el, abból tájékozódik. A takarékosság jegyében 2-4 mondatot szán egy hírre. Lehet, hogy már nem is annyira sci-fi a mondatok helyett szavakban mért webes hírfogyasztás?