archívum téma szerint: “pinterest”

Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest és LinkedIn népszerűsége Magyarországon

| kategória: szociál, tech | téma: , , , , , |

A 17 fős, saját céges Facebook-oldalon végzett kérdőíves “kutatások” után végre született egy látszólag épkézláb felmérés arról, hogy melyik közösségi csatornát mennyien használják. A Comedy Central megbízásából készített kutatásban persze a mexikói adatok is rettentő érdekes, de nézzük inkább a hazai számokat.

Tudni kell, hogy a felmérést a rendszeresen tévézők körében készítették, de nem hinném, hogy egy-két százaléknál nagyobb különbséget jelentene, ha bevonták volna a nem rendszeresen tévéző népességet is.

Szintén érdemes figyelembe venni a jobb alsó sarokban is látható adatot: a kutatás a 18-34 éves korosztályra nézve reprezentatív – a teljes lakosság körében sokkal rosszabbul teljesítenének, valószínűleg szinte teljesen eltűnnének a kisebb szolgáltatások, a Twitter, a Tumblr és az Instagram.

És még valami: bár Instagram-fiókkal lehet, hogy kevesen rendelkeznek, az elég jó facebookos integráció miatt biztos, hogy fogyasztóként az instagramos tartalmakkal sokkal többen találkoznak.

Miként befolyásolhatja a tartalomgyártást a Pinterest?

| kategória: médiailag, szociál, web | téma: , |

Januárban még csak a Google+ forgalomterelési erejét múlta felül a Pinterest, februárban már a Twitterét is. Mivel a megosztási szolgáltatást működtető Shareaholic adatairól van szó, így nem a konkrét számok érdekesek, de a trend mindenképpen. Ha megnézzük a lista tagjait, akkor a Pinterest durván kilóg a sorból. A Facebook, a Google vagy a Bing keresője, de különösen a Twitter (ebben a sorrendben egyre inkább) mind szövegcentrikusak, a szájtokra való forgalomterelés szempontjából különösen.

A Pinterest viszont, közösségi képmegosztó lévén, a képi hatással operál. Amihez van hatásos fotó, azt továbbosztják, amihez középszerű van, azt nem. A kép terjed, az vonja maga után a kép lelőhelyének terjedését is. Az idétlenebb tartalomszolgáltatóknak (“Lopják a képünket!”) lehetőségük van megakadályozni, hogy a Pinterest be tudja húzni a képeiket, az okosabbaknak azonban mást üzen a Facebook farvizén óriási ütemben felúszó szolgáltatás: még több, még jobb, még érdekesebb képi tartalom kell – legalábbis annak, aki szeretné ezt a lehetőséget is megragadni. Márpedig, úgy tűnik, egyre érdemesebb Pinterestben is gondolkozni.