archívum téma szerint: “print”

Hát ennyit a huhogókról

| kategória: médiailag, trend | téma: , | 2 hozzászólás

Egyik

Mari néni és a Poszt

Másik

Kedves mindenki! Megjelent az új számunk, amely azonban egyben az utolsó is. Köszönjük az eddigi figyelmet!”

A tanulság

“Hát ennyit a tamáskodókról, akik azt mondták, hogy ez nem fog sikerülni, ne csináld, Balázs. Ennyit azokról, akik kishitűek voltak. Akik azt mondták, hogy nem, nem, ezt nem lehet megcsinálni. Ennyit azokról, akik az álmaikat nem adják fel. Akik megcsinálják azt, amit a fejükbe vettek. És lehet, hogy most véget ért, igen, az attrakció. Véget ért, jeleznek neki, hogy ennyi volt. Megcsinálta.”

Mari néni és a Poszt

| kategória: médiailag, trend | téma: , | 3 hozzászólás

Egyik

Többen olvassák a Times-t, mint tavaly. A lapot a digitális kiadás viszi a vállán.

Másik

Weyer Balázs új, kísérleti lapot indít. A Poszt című hetilap a Lapcomnál jelenik meg, online anyagokat szerkeszt és válogat.

A tanulság

– Mari néni, ön sajnos nagyon beteg, hamarosan meg fog halni.
– És doktor úr, nem tudna mondani valami biztatót?
– Hajrá, Mari néni!

Az online média jövője a digitális printesedés?

| kategória: médiailag, trend, web | téma: , , | 3 hozzászólás

Egy Mike McCue nevű fickó szerint a web nagyon máshogy, a nyomtatott lapokhoz hasonlóan fog kinézni 5 év múlva, és a webes tartalmakból is teljesen más úton lehet majd pénzt kivenni, mint ma. Ezt persze bármikor el lehet mondani a következő 5 évre, de kevesen tudnak valami kézzelfoghatót is tenni állításuk mellé. Mike McCue pedig történetesen a Flipboard (lásd a poszt végén lévő videót) első embere, az alkalmazást ismerve pedig az állítása mellé tett termék minimum érdekessé teszi mondanivalóját.

Az iPadre elérhető alkalmazás már 3.5 millió letöltésnél és havi 550 millió oldalmegtekintésnél tart. Az app az általam látottak közül a legéletképesebb próbálkozás a napi digitális tartalom fogyaszthatóvá tételére. A másik hasonló a New York Times HTML5-ös alkalmazása.

A kettő közti hasonlóság, azt hiszem, egyértelmű: visszatérés az évszázadok alatt kialakult nyomtatott formátumhoz, hozzáadva a digitális előnyöket. A hagyományos honlapok vertikális görgethetőségéhez képest a jóval természetesebb horizontális lapozásra építenek, a Flipboard pedig remekül teszi mellé az érintésvezérlés intuitív elemeit.

Nem gondolom, hogy a Flipboard-szerű (avagy printes) megjelenítés a teljes webre ráhúzható csodaszer lenne. Azzal viszont határozottan egyetértek, hogy a webes médiatartalmak fogyasztásának ma a Flipboard a legkényelmesebb, legpraktikusabb eszköze, és azzal is, hogy ez a fajta digitális printesedés meghatározó trend lehet az online média következő pár évében.

Mobilra mennek a helyi hírek

| kategória: médiailag, mobil, web | téma: , , , , |

Elkészült a Pew Research Center kutatása, melyben bár az USA médiahelyzetét vizsgálják, elég egyértelmű trendek rajzolódnak ki, így szerintem már most érdemes itthon is figyelembe venni az eredményeket. Nem hinném, hogy nagyon más irányba mennénk.

A mobilos hírfogyasztásról szóló rész a “local news is going mobile” megállapítással nyit, melyet rögtön alá is támasztanak egy adattal: a felnőtt amerikaiak 47%-a szerez be helyi híreket és információkat mobilon vagy (a náluk 7 %-os penetrációval rendelkező) tableten. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden második amerikai napi szinten bújja a polgármesterrel készült mélyinterjúkat: leginkább a helyi időjárásra kíváncsiak és az üzletekkel kapcsolatos információk közt böngészgetnek, az általános hírek iránti érdeklődés a harmadik, ahogy az alábbi ábrán is látszik. Egyébként minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az alábbi információtípusok mindegyikét mobilján szerzi be (illetve mobilján is) –  ez a 18-29 évesek közel kétharmadára jellemző.

A megkérdezett amerikaiak 28%-a gondolja úgy, hogy a helyi nyomtatott lap megszűnése nagyon rossz hatással lenne a helyi hírekkel kapcsolatos informáltságára. Összehasonlítva ezt azok arányával, akik havi 5 dollárt hajlandók lennének fizetni az online változat eléréséért (23%), kimondhatjuk, hogy valamennyivel kevesebben fizetnének az online lapért, mint amennyien komolyan hiányolnák a nyomtatott újságot.

Visszatérve a nyomtatott helyi lap megszűnésére: a megkérdezettek 30%-a szerint ennek csak mérsékelten rossz hatása lenne, 39%-uk szerint pedig a nyomtatott lap nélkül is megfelelően informáltak tudnának maradni. Ez utóbbi csoportban felülreprezentáltak a fiatalabbak és a szélessávú netkapcsolattal rendelkezők.

És még néhány fontos megállapítás a helyi infókat mobiljukon (is) beszerzőkről:

  • 35% érzi, hogy nagy hatással van a környezetére (szemben a teljes minta 27%-ával)
  • 65% szerint könnyebb ma képben lenni a helyi hírekben, mint 5 éve (teljes minta: 47%)
  • 51% 6 vagy több forrásból szerzi be a helyi híreket és infókat (teljes minta: 21%)
  • 30% hajlandó lenne havi 5 dollárt fizetni egy helyi online újság eléréséért (teljes minta: 23%)
  • 75% használ közösségi hálózatokat (teljes minta: 42%).