archívum téma szerint: “statisztika”

Nem ott vannak a hirdetések, ahol az időnket töltjük

| kategória: marketing/pr, médiailag, mobil, web | téma: , |

Alább egy szerintem igen érdekes grafikon a Flurry-től. Zölddel az USA-béli hirdetési pénzek egyes médiatípusokban elköltött aránya látható, kékkel pedig az amerikai felhasználók médiafogyasztási idejének lebontása. A tévé és a rádió esetében kb. szintben vannak az oszlopok, a webnél sem igazán durva a különbség. A print viszont nagyon durván túl van súlyozva, a mobilnál pedig még nagyobb mértékben ez a helyzet, csak fordítva.

Az abszurdnak tűnő helyzet élét némiképp tompítja az egyes felületek reklámképessége, tehát az, hogy mennyire alakultak már ki működő módszerek, technikák, felületek. Mobil eszközökön például egyelőre kevés az igazán jó próbálkozás.

Haszontalan érdekességek rólunk és a mobilokról

| kategória: mobil | téma: , |

Sok hasznos felhasználói és piaci statisztika helyett itt van néhány olyan szám/tény, amelyek inkább érdekesek lehetnek, mintsem hasznosak. Habár az elsőt például rögtön az alkalmazásfejlesztők figyelmébe ajánlom, ráugorhatnának valamilyen formában a speciális helyzetre. 🙂

  • Az amerikai felhasználók 87%-a használta már mobilját a fürdőben/wc-n. A megkérdezett férfiak 30, nők 20%-a nem jár mobilja nélkül fürdőbe.
  • Egy új-zélandi, de nagyságrendileg valószínűleg sok országban, így nálunk is érvényes kutatás szerint egy átlagos e-mailt a küldés után 48 órával olvas el a címzett, míg sms esetében ez az idő 4 perc. A 720-szoros különbség az okosmobilok terjedésével persze csökkenőben van, de azért érdemes figyelembe venni a mindennapi kommunikáció során.
  • A Nokia még a 2010-es MindTrek konferencián publikálta azt a kutatási eredményét, amely szerint naponta átlagosan 150 alkalommal nézünk rá mobilunkra. Ez 16 órányi ébrenléttel számolva átlagban 6.4 percenkénti csekkolást jelent.
  • Különböző szolgáltatókhoz tartozó ügyfelek Magyarországon 1997 áprilisa óta, míg Japánban 2011. június 13. óta tudnak sms-t küldeni egymásnak.
  • Oroszországban több mint 156%-os a mobilpenetráció, tehát egy emberre 1.5 mobil jut. (Itthon 117.1%.)

Több mobil eszköz, mint ember

| kategória: mobil, trend | téma: , |

A Cisco előrejelzése szerint a mobil(netezésre alkalmas) eszközök száma idén átlépi az Földön élő emberekét. Nem ismerem az összes iparágat, de az a gyanúm, hogy nem sok ilyen mutatót találunk az önmagukban is működőképes termékek között. 2016-ra már 1.4 mobil eszköz jut majd egy emberre, a felhasználók közel tizede rendelkezik majd három vagy több ilyennel. A szám persze nem nő a végtelenségig, főleg úgy, hogy egyre több más eszköz szerepét veszik át a mobilok és tabletek.

A sok eszköz persze hatalmas forgalmat is generál. A Cisco-irat talán legérdekesebb ezzel kapcsolatos része a jobbra látható ábra, amely azt mutatja, hogy egy mobilnetre képes hagyományos telefonhoz képest mennyivel többet használnak el a felhasználók a fejlettebb mobil eszközökön.

Tehát nemcsak több lesz az m-háziállatunk, hanem egyre többet is fognak enni. Aki kíváncsi még sok mega- és gigabájtra, valamint nagy táblázatokra, az a Cisco oldalán bőven találhat számokat.

Vezetékes és mobilos előfizetések 2000-2011

| kategória: mobil, trend | téma: |

Egy nem túl meglepő, de a tények rögzítése miatt posztpozitívnak ítélt grafikonnal jött ma ki a KSH adatait képesítő MTI. Érdekes, hogy a válság miatti mobilos megtorpanás a vezetékes előfizetéseknél nem még drasztikusabb esést eredményezett, hanem inkább a csökkenés lassulása, tulajdonképpen stagnálás volt.

Lájkszámláló

| kategória: szociál, web | téma: , | 9 hozzászólás

Egy ideje már megvan szajmon facebookos számlálója, de mivel tegnap épp megemlítette, ezúton közkincsebbé teszem. Mellékelem az ő leírását, amelyik úgy szól, hogy a különböző Facebook social widgetek által mutatott számok nem egyszerűen a lájkok vagy megosztások számát jelölik, hanem egy aggregált számot mutatnak, melybe beleszámít az adott URL-re érkezett lájkok száma, a megosztások száma, és hogy hány komment érkezett ezekre a megosztásokra a Facebookon.

Ezek az adatok egyáltalán nem titkosak, de csak különböző Facebook API-k segítségével elérhetőek – ez a kis tool viszont egyszerűen lekéri és megjeleníti őket. A vizsgált URL-eket elmenti cookie-ba, úgyhogy legközelebb nem kell újra megírni. Ez a links.stat.