archívum téma szerint: “t-mobile”

T-Mobile-os nemértem

| kategória: mobil | téma: , |

Ha a Net 5GB csomag 5790 forint, melyet plusz ezer forintért korlátlanná lehet tenni (Figyelünk, ugye? Korlátlan 6790 forint-ért), akkor mennyire fair karácsonyi ajánlatként 9590 forintos 8 GB-os netre kötött, 2 éves hűségnyilatkozattal kínálni az Acer Aspire One netbookot?

Mobilnet: ne kösd 2 évre!

| kategória: mobil, próba/tipp | téma: , , , , |

Az éppen kirobbanóban lévő Vodafone-ügy, a T-Mobile napokon belül érkező korlátlan mobilinternet opciója, valamint a közelgő karácsonyi őrület kapcsán nem árt elgondolkodni azon, hogy melyik szolgáltatóhoz merjünk szerződni, mire és mennyi időre.

2 évre egyik mobilnet-csomagra sem éri meg hűséget fogadni. Akkor sem, ha ingyen van a modem és akkor sem, ha ajándékba adnak egy pendrájvot.

Hogy miért? Nos, a T-Mobile-nál például 2 éve az 1 GB forgalmat engedő Net 1000 csomag havidíja 9590 forint volt, míg a 2008 decemberében bevezetendő opcióval 7 ezer forintért már (majdnem) korlátlanul netezhetünk.

Korábban persze emelgették a csomagokban lévő leforgalmazható adatmennyiséget, de könnyű belátni, hogy a további versenyben – mivel mindhárom szolgáltató ad már korlátlan csomagot – az adatmennyiséget már nem növelhetik, csak az árat csökkenthetik.

Tehát egyáltalán nem szerencsés most megfogadni, hogy 2 évig kifizetünk havi 7 ezer forintot (T-Mobile), de még azt sem, hogy 6 ezret (Vodafone). Még akkor sem, ha nagy piros betűkkel szólnak, hogy fél évig a felét kell csak fizetni, hiszen utána másfél évig nemhogy szolgáltatót nem válthat az ügyfél, de valószínűleg akkor is 6-7 ezret kell majd fizessen, amikor az új ügyfelek már ugyanazt havi (3-)4-5 ezerért kapják.

Feltéve, hogy azért mégis akarjuk azt a mobilnetet, ráadásul a modemért sem akarunk fizetni, egyetlen lehetőségünk marad, mely csak 1 évre köti meg a kezünket: a Pannon Internet Éjjel-Nappal csomagja.

Én úgy gondolom, hogy 2009 karácsonyára bevezetik majd a valóban korlátlan csomagokat, melyekkel torrentezni is lehet, és azokat helyezik majd el a mostani, 6-7 ezer forintos kategóriában. A jelenlegi “korlátlan” mobilnet-árak szerintem 3-4 ezer körül mozognak majd.

Jönnek a T-Mobile widgetek, alszik a Vodafone?

| kategória: mobil, web | téma: , , |

Az Opera nyelvén szólva widget, a Google Chrome nyelvén szólva webalkalmazás, praktikusan nézve pedig újabb okos és (inter)aktív menüelem – ezekkel áll elő a T-Mobile a web’n’walk 4.0-val szállított mobiljaiban.

Mivel a T és az Opera együttműködéséből születnek majd ezek az okos menüelemek, hívjuk inkább mégis őket – az Opera kifejezésével – widgetnek.

Ha új információ érkezik kedvenc oldalunkra (legyen ez akár egy új hír vagy egy felhasználói értesítés), a widgeten át értesülhetünk róla, és válaszolhatunk is rá. A hangsúly főleg a felhasználói értesítéseken, illetve az interakciós funkción van – ezek miatt beszélhetünk most többről egy mobilos RSS-olvasónál.

Első körben a német felhasználóknak fog működni a dolog, az eBay, az Amazon, a Quelle, a MyVideo.de, a MySpace, a Bild, a billiger.de oldalain, illetve néhány Yahoo!-szolgáltatással.

A világ megváltásáról azért nincs szó, mindössze megint egyszerűbbé és kényelmesebbé válik majd a mobilos netezés. Remélhetőleg nem sokára itthon is.

T mint trendcsináló?

Azon is érdekes lehet elgondolkozni, hogy a T-Mobile az Opera mellett az Apple-vel együttműködve jó hamar lecsapott az iPhone-okra, de az első Adroid-dal hajtott mobilt, a HTC Dreamet is ők forgalmazzák majd.

Szintén a T-Mobile az, aki eléggé támogatja a mobilkommunikációs elméleti kutatásokat is.

A dolog érdekessége nem a T-Mobile-ban rejlik, hanem abban: vajon miért nem tesz semmit mondjuk a Vodafone? (Már nem az itthoni, hanem a nagy Voda.) Vihar előtti csend? Vagy a T-Mobile-nál vihar, a Vodánál meg csend?

Barátunk a T-Mobile

| kategória: mobil | téma: , |

Pontosabban barátunk az amerikai T-Mobile, ráadásul nem is elsősorban nekünk, hanem az amerikaiaknak. A Gustav hurrikán miatti káoszt enyhítendő, a szolgáltató szabad hozzáférésűvé tette a Mexikói-öbölben lévő wifi-hálózatát, megkönnyítve ezzel a sokszor egymástól teljesen elszigetelten ott élők / túlélők kommunikációját.

Mondhatjuk, hogy marketing meg akármi, mindenesetre szép dolog.

Közben pedig megérkezett SMS-ben a hír, a hurrikán elérte New Orleanst.