archívum téma szerint: “telenor”

Szófelhőkben a mobilszolgáltatókról

| kategória: mobil | téma: , , , | 1 komment

Lenne itt egy nem túl reprezentatív felmérési eredmény. A mobilos szemináriumon azt a villámfeladatot adtam a hallgatóknak, hogy írjanak össze legalább három-három olyan kifejezést, amelyik eszükbe jut a T-Mobile-ról, a Telenorról és a Vodafone-ról. 20 válasz érkezett be, a lapokon szereplő szavakat egységesítettem (a hasonló értelműeket közös alakra hoztam, stb.), aztán bepakoltam egy-egy szófelhőbe. A minta mérete miatt az eredmény leginkább semmit nem jelent, inkább csak érdekességként mutatom.

T-Mobile

Telenor

Vodafone

A Telenor kommunikációs buktája

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , | 19 hozzászólás

Azt hiszem, a Telenornál nem bontanak pezsgőt a cég héten nyújtott teljesítménye miatt. Amit a letiltott (többségében) iPhone-os ügy kezelése kapcsán (nem) tettek, az bukta. A kommunikációs csapat egy részét ismerve jófej bukta, de sajnos akkor is bukta.

Kezdjük ott, hogy ebből a szempontból szerintem teljesen mindegy, miért tiltottak le több száz készüléket. Az is mindegy, hogy kinek a hibájából. Jól kirajzolódik a netes véleményekből, hogy az érintettek nem a kereskedőket hibáztatják, de főleg nem magukat – még akkor sem, ha esetleg valóban a két szereplő (valamelyike) hibázott. A telefon hónapokig gond nélkül ment, majd egyszer csak nem megy – ezt, az ügyfél szempontjából nagyon rossz érzetet kellene egy szolgáltatónak ügyes kommunikációval kezelni. Főleg úgy, hogy az iPhone-használók nem elhanyagolható része az átlagnál jóval érzékenyebb a telefonjára.

Az első hibát a Telenor ügyfélszolgálata követte el, amikor a beszámolók alapján napokon át felváltva hivatkoztak hálózati hibára, a hipernetes fejlesztések miatt valószínűsített átmeneti jelenségre, illetve arra, hogy az érintett készülékeket a nemzetközi IMEI blacklist alapján tiltották le. Az a minimum, hogy egyfélét kellett volna mondani – már-már azt is megengedve, hogy mindegy melyiket, de legalább egyfélét. (Ez persze csak egy kicsit lett volna jobb annál, mint ami történt, az optimális forgatókönyvvel kapcsolatban érdemes elolvasni a poszthoz érkezett egyik hozzászólást.)

A második hiba: a Telenor tömegkommunikációja mindeközben hallgatott a dologról. A Twitter most láthatóan pihen (hibás hiba: ugye nem csak egyetlen embernek van hozzáférése?), de legalább a Facebookra kiposztolhattak volna valamit, hogy a többiek ne felháborodott felhasználóktól, hanem valamiféle Telenor-közlésből jussanak először információhoz. Hogy miért? Például csökkent volna annak esélye, hogy az ilyen helyzetben érthetően felbukkanó, félinformációkon alapuló “házi levezetések” kezdjenek el elsőként terjedni. (A Telenor egyébként még most is inkább az elhallgatásra, mintsem a gyors és nyílt tájékoztatásra játszik.)

Ráadásul, úgy gondolom, ha holnap kiderül, hogy minden érintett készülék lopott – mondjuk a nemzetközi hírű IIIISZ, az Illegális iPhone-okat IdeImportáló Szervezet hozta be őket az országba –, az a fentieket csak minimálisan tompítja. Jelen állás szerint ez az ügy egyetlen dologra jó: elrettentő példának.

Djuice: ennyi

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , | 2 hozzászólás

Boldog szülinapot is kívánhatnék az éppen egy éve kemény szavakkal dobálózó djuice-nak, de elég morbid lenne a mai bejelentés fényében. A hivatalos szöveg úgy hangzik, hogy “a Telenor  kereskedelmi divíziójába integrálja a djuice-t a hatékonyság fokozása, a szinergiák kiaknázása érdekében”, ami egyértelműen a korábbi helyzet visszaállítását jelenti, amikor még a djuice nem sokkal volt több egy díjcsomagcsaládnál.

Ha valakinek még mindig kétségei lennének azzal kapcsolatban, hogy mit takar a Telenor által kiadott “A Telenor és a djuice egymást erősítve működnek tovább” című közlemény, azt egyértelműen útbaigazítja a tény: a szervezeti átalakítás következtében Biró Balázs pozíciója megszűnt, így ő távozik a vállalattól.

Bár a djuice folyamatosan sikerként próbálta kommunikálni különállását, az már a tavalyi karácsonyi szezon előtt is látszott, hogy a Telenor nélkül nem megy a fiatalokat megcélzó márkának. Nem mellesleg szakmai berkekben folyamatosan hallani lehetett, hogy a Telenor-székházban sokaknak nem szíve csücske a minden csatornán önállóságát hangoztató djuice.

Ami nekem megmarad a nagy önállóságukból: egy szörnyű és egy jobban sikerült kampány. Nektek?

Decemberi iPhone 4, novemberi nagy visszatérés a Telenornál

| kategória: mobil | téma: , , | 4 hozzászólás

Az információ mellé nem teszek nevet, de számomra hiteles forrásból hallottam, megosztom hát az érdeklődőkkel: az üzletekbe már kiment a mail arról, hogy a Telenor decemberben kezdi meg az iPhone 4 forgalmazását. Korábban volt egy MTI-s értesülés a november közepi kezdésről, valamint egy januári pletyka, de most nagyon úgy tűnik, hogy december lesz belőle. Az Apple-nél szokásos pénteki megjelenéssel számolva ez december 3/10/17. lehet, mindenesetre “karácsonyra már lesz”. [Update: ugyanaz a forrás nemrég szólt, hogy egyelőre tovább tartanak az Apple-Telenor tárgyalások, mint tervezték, így mégsem biztos a karácsony előtti megjelenés.]

Aki a szolgáltató üzleteiben érdeklődik, az a “Várjuk már, hogy hamarosan bejelenthessük a karácsonyi ajánlatainkat, melyekben izgalmas termékeket és szolgáltatásokat kínálunk majd ügyfeleink részére.” szöveget kapja, ha a hivatalos előírást szóról szóra betartó ügyintézővel találkozik.

Jó hír, ráadásul kérdésemre a Telenor hivatalosan is megerősítette, hogy a kínálatból immár 2 hónapja egy az egyben kikerült Sony Ericsson napokon belül visszakerül az árlistára. A névtelenségbe burkolózó forrásom szerint Xperia X8, X10 mini pro, Cedar, Spiro, Yendo például már tuti lesz. Az eddigi SE-kimaradás nagyban hozzájárult a szolgáltató kínálatának HWSW által is megénekelt szűkösségéhez. (A T-Mobile-nál jelenleg 12, a Vodafone-nál 6 Sony Ericsson modell kapható.) Az eltűnés oka állítólag az volt, hogy gyártó késlekedett bizonyos szerződések, nyilatkozatok aláírásával, tehát nem a Telenoron múlt a dolog.