archívum téma szerint: “twitter”

Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest és LinkedIn népszerűsége Magyarországon

| kategória: szociál, tech | téma: , , , , , |

A 17 fős, saját céges Facebook-oldalon végzett kérdőíves “kutatások” után végre született egy látszólag épkézláb felmérés arról, hogy melyik közösségi csatornát mennyien használják. A Comedy Central megbízásából készített kutatásban persze a mexikói adatok is rettentő érdekes, de nézzük inkább a hazai számokat.

Tudni kell, hogy a felmérést a rendszeresen tévézők körében készítették, de nem hinném, hogy egy-két százaléknál nagyobb különbséget jelentene, ha bevonták volna a nem rendszeresen tévéző népességet is.

Szintén érdemes figyelembe venni a jobb alsó sarokban is látható adatot: a kutatás a 18-34 éves korosztályra nézve reprezentatív – a teljes lakosság körében sokkal rosszabbul teljesítenének, valószínűleg szinte teljesen eltűnnének a kisebb szolgáltatások, a Twitter, a Tumblr és az Instagram.

És még valami: bár Instagram-fiókkal lehet, hogy kevesen rendelkeznek, az elég jó facebookos integráció miatt biztos, hogy fogyasztóként az instagramos tartalmakkal sokkal többen találkoznak.

A Titkok & beszólások című sorozat legújabb epizódja: Twitteren minden visszaszívható

| kategória: próba/tipp, szociál | téma: |

Valószínű, hogy legtöbben találták már magukat olyan helyzetben, hogy egy már elküldött üzenetet jó törölni, mielőtt a címzett elolvasná. Míg a közösségi oldalak üzenőfalaira kihelyezett megosztásokat – ahogy a Twitter, úgy a Facebook esetében is – egyszerű törölni, a személyes üzenetet, legyen szó sms-ről, emailről vagy éppen facebookos üzenetről, már hiába deletáljuk saját fiókunkban, a címzett mindenképpen megkapja.

Most olvasom, hogy a Twitter kivétel – nem újdonság, de szerintem kevesen tudnak róla. Ha töröljük az általunk küldött DM-et, akkor a címzettnél is törlődik. Ráadásul fordítva is így van: ha egy általunk kapott személyes üzenetet törlünk, az törlődik a feladójánál is.

Nem kell sok fantázia hozzá, hogy kitaláljuk, melyik módszer mire alkalmazható. Míg az első esetben egy meggondolatlanul küldött üzenetet tudunk visszaszívni (és ha szerencsénk van, akkor az illető még értesítés formájában sem kapta meg), a másodikban egy “de én elküldtem” ellen lehet gyorsan egy “de nem küldted el” érvet gyártani. Mindkettőhöz jó szórakozást.

A pornó és a macskák uralják a világot? – 6 dolog, amire rámutatott a Vine

| kategória: mobil, szociál | téma: , , |

A Twitter nemrég indította el Vine névre hallgató videómegosztó alkalmazását/szolgáltatását. A népszerűségéről egyelőre nincsenek adatok, de a BBC közölt egy érdekes cikket arról, mire is mutatott rá a Vine. (Az egyik pontjukat sajátra cseréltem.)

  1. A stop-motion animáció még mindig népszerű. Nem elég, hogy a vine-os videók rövidek, az app a videó rögzítése közben a Vine szinte biztatja a felhasználót, hogy stop-motion technikát használjon, három részletben vegye fel a dolgokat. Ez egyrészt maga a stop-motion, másrészt sokkal inkább elvisz egy-egy rövid történet elmesélése felé, mintha egy egybefüggő 6 másodpercet látnánk.
  2. Van értelme 6 másodperces hirdetéssel próbálkozni. A General Electric és a Gap ügynöksége is kipróbálta, és bár érezhetően első próbálkozásokról van szó, szerintem az már látszik belőlük, hogy nem lehetetlen egy-egy jól eltalált 6 másodpercből viral vine-t csinálni.
  3. Az emberek inkább cselekednek, mintsem beszélnek. A vine-os videók többségén nem 6 másodperces megmondások vannak, a felhasználók leginkább (többé-kevésbé) kreatív módon feldolgozzák, ami a szemük elé kerül.
  4. A korlátok remekül marketingelhetők. A 6 másodperces egy olyan hívószónak bizonyult, ami felkelti az emberek figyelmét a hírekben.
  5. A korlátok kellenek. A Twitter indulásakor még sokan fanyalogtak, hogy mi értelme van 140 karakterre korlátozni valamit, miközben a mögöttes technológia ezt egyáltalán nem igényelné, a Vine-nál már kevesebb ilyen hangot lehetett hallani. A keret pedig kifejezetten jót tesz a tartalomnak. A korlátozás mennyiségéről lehet vitatkozni, de minőségileg szerintem egyértelmű, hogy az ilyesmi jót tesz a tartalomnak.
  6. A macskakontent és a pornó az internet minden szegletében fontos téma. Így van.

(A világot egyébként a kutyák uralják, ezt mindenki tudja.)

Az MTI és a Twitter

| kategória: médiailag, tech | téma: , , | 1 komment

Érdekes dolgok születnek akkor, ha egy területen nem jártas ember kezd el írni az adott témában. Ez most éppen az MTI tegnapi twitteres híréről jutott eszembe, amelyik félmilliárd twitterezőről szól. A hírt a belinkelt Indexen kívül is sokan lehozták, legtöbbjük mindenféle kiegészítés nélkül. Ezt úgy hívjuk, hogy hiba. Nem akkora agyalapi bénaság, mint a Kings of Leon Oroszlánykirálynak fordítása, de mégiscsak zavarba ejtheti azt az olvasót, aki márciusban még 140 millió twitteresről kapott hírt, júliusban meg már 500 millióról.

A két szám közti különbséget nem az eltelt négy hónap okozza, hanem az aktivitás-passzivitás fogalompár. Merthogy az MTI által meghírezett tanulmány nem az aktív felhasználókról beszél – ennek megemlítése pedig azért hiba, mert aki minimális szinten is érdekelt webes szolgáltatások területén, az pontosan tudja, hogy miért is nem mindegy a kettő, és hogy a cégek miért az aktívat hangsúlyozzák. A passzív felhasználók jelzés nélküli említése olyan, mintha egy koncert létszámába mindenkit beleszámolnánk, aki valaha is járt már az adott együttes valamelyik fellépésén. Ez is egy fontos mutatószám, csak illik jelezni, hogy miről szól.

Szóval valahogy így képzelem én kereknek a hírt, amit MTI-s alapokon összehoztunk a kollégával. Nyilván meg lehet írni még szebben és jobban, de a lényeg, azt hiszem, már így is érthető.

Többen politizálnak Facebookon és Twitteren, mint amennyien kíváncsiak rá

| kategória: szociál | téma: , , , |

Kicsit bűvészkedés, de úgy gondolom, érdemes egymás mellé tenni két, a Facebook és a politikai (kampány)üzenetek viszonyát vizsgáló tanulmányt. Az egyik a Lab42 felmérésének eredménye, amely szerint a közösségi oldalakat használó amerikaiak 51%-a posztolt már politikai tartalmat Facebookon. (A válaszadók 36%-a mondta, hogy változtatott már egy-egy kérdésben véleményén egy facebookos vagy twitteres megosztás hatására.) Ehhez képest, a Pew Research Center arra jutott, hogy Twitteren a felhasználók 24%-a, Facebookon pedig 25%-a figyel időnként oda pártpolitikai hírekre.

A tanulság pedig az, legalábbis nekem nagyon úgy tűnik, hogy a tévében látott vagy a hírszájtokon talált politikai dolgokról sokan nyilvánítanak véleményt a közösségi oldalakon, a többiek politikai véleményére (megosztásaira) viszont már jóval kevesebben kíváncsiak.

Fontos: mindez amerikai felhasználókra vonatkozik. Nem biztos, hogy itthon így van, a vonatkozó tanulmányomban felvetett kérdések mellett ezt is érdemes lenne lekutatni.