archívum téma szerint: “webshop”

Egy rossz webshopos tapasztalat

| kategória: próba/tipp | téma: | 3 hozzászólás

Szeretnék egy értékes tapasztalatot közzétenni, illetve tanácsként rögtön levonni a tanulságot: soha ne rendeljetek a Galaxy Játékáruház webshopjából.

Teljes nyugodtsággal dőltem hátra, amikor még a múlt héten megrendeltem tőlük egy karácsonyi ajándékba szánt terméket, amelyikről készletinformációban direkt ki is volt írva, hogy van még belőle 5 darab. De nemrég szóltak: hiába tűnt úgy, hogy van, igazából nincs. Merthogy egy termékkód alatt több terméket is mutat a webshopjuk. Ez leegyszerűsítve annyit jelent, hogy mondjuk 17 terméknél látszik az a készletinformáció, hogy van belőlük 5-5, de igazából összesen van belőlük 5, például csak az egyikből.

Mivel ezt így el is mondták nekem telefonon, teljesen egyértelmű, hogy nem egy egyszeri, kivételes eset miatt meghiúsult rendelésről van szó, hanem “ilyen a rendszer”, és “még nem sikerült megoldani”, hogy más legyen. Ez az üzemszerű működés, gyakorlatilag teljesen véletlenszerűen van vagy nincs egy meglévőnek jelzett termékből. Ezt pedig úgy hívják, hogy a fogyasztó megtévesztése.

Nem kártérítést és nem is esdeklést vártam volna (a bocsánatukat egyébként sem tehetem a fa alá), csupán azt, hogy segítsenek megoldani a problémát, amit okoztak. Hogy hogyan? Honnan szerezzenek be hirtelen egyet a raktáron nem lévő termékből? Azt nem tudom, de nem is az én dolgom tudni. Ha sikerült volna, akkor is megírtam volna ezt a posztot, csak egész mást üzenne.

Elindult a Nokia hazai webshopja (#minekvan)

| kategória: mobil | téma: , | 7 hozzászólás

Olyan hír érkezett a Nokia háza tájáról, amelynek csak az első fele hangzik jól. Nemrég elindult a magyar Nokia Online Shop – és sajnos csak idáig tart a jó rész. Bele-belenézve már kevésbé örültem.

Egy gyártó domainje alatt működő bolttól a legolcsóbb itthoni árakat várnám. Véletlenszerűen kiválasztva meg is néztem pár terméket. Az összehasonlításhoz nem a pult alól is dolgozó helyeket választottam ki, hanem a készülékeket a Nokiához hasonló (magyar garanciás, stb.) feltételekkel áruló, tapasztalataim szerint megbízható Edigitalt és Speedshopot.

Előzetes adalékként még annyi, hogy a felhasználói feltételek szerint a Nokia a megrendelt termékeket +1490 forintért szállíttatja ki. A Speedshopnál 10, az Edigitalnál 15 ezer forint felett ingyenes a kiszállítás – ahogy ezt egy 80-100 ezer forintos terméknél szerintem teljesen jogosan elvárhatja az ember.

Nokia N97 mini

  • Nokia Online Shop 129 990 forint
  • Speedshop / Edigital 99 990 forint

Nokia C6

  • Nokia Online Shop 79 990 forint
  • Speedshop 78 ezer forint

Nokia BH-607 multipontos Bluetooth headset

  • Nokia Online Shop 16 490 forint
  • Edigital 14 990 forint
  • Speedshop 12 890 forint

Mindez egyébként itthoni nokiás specialitásnak tűnik. A Nokia UK-nál (magyar áfával számolva, országon belüli ingyenes kiszállítás mellett) 100 000 forint az N97 mini. Biztos vannak olyan termékek is, amelyek olcsóbbak, de nem mertem tovább kattintgatni, nehogy mégiscsak sokkal drágábbakat találjak. Úgyhogy “csak” ennyi után kérdem: miért indít(tat) egy gyártó webshopot, ha nem tudja legalább néhány ezressel olcsóbban kínálni bármelyik/mindegyik saját termékét?