archívum téma szerint: “zoom”

Mit ér a hírszájt, ha Hírszerző?

| kategória: médiailag, web | téma: , |

Hogy mibe bukik éppen bele a Hírszerző? Semmibe. Márhogy a szó szerinti semmibe. Ahogy ebbe a semmibe fog minden más ilyen oldal is belebukni, amelyik nem igazán rendelkezik koncepcióval. Az – szerintem – nem koncepció, hogy írunk cikkeket, amelyeket majd valahány olvasó valamiért elolvas. Sokkal több pedig nem látszik.

A Hírszerző – bár néhány ügyet sikerült bedobnia az elmúlt években – igazából csak egy ugyanolyan hírszájt, mint a többi. Nem rossz, csak ugyanolyan. A többi ugyanolyannal szemben vannak azonban komoly hátrányai, ami miatt sosem lehetett versenyképes. Nincs akkora múltja és ismertsége (bázisa), mint az Indexnek vagy az [origo]-nak. Nincs startlapos becsatornázottsága, mint az FN.hu-nak vagy akár a Hír24-nek. Nincs mögötte egy print lap, mint a hvg.hu-nak vagy a Heti Válasz Online-nak. Nincs a Hírkereső első helyein a doboza, mint az előbb említett oldalak mindegyikének.

Ezen kívül pedig nincs egy okos ötlet, ami miatt a Hírszerző igazán más lehetne (lehetett volna). Bár hírkeresős doboza anno a Zoomnak volt, ennyi mégsem volt elég. Onnan is lemaradt a plusz, ami egy friss belépőnek elengedhetetlen. Egy jó ötlet, egy lefedetlen piaci rés. Mindkét említett szájt közvetlen vagy közvetett vezetőjével beszélgettünk anno potenciális pluszokról (konkrét ötletekkel), a tulajdonosok mégis megelégedtek azzal, amik (voltak).

A Hírszerző a bezárás felé tart.

Mert ugyanolyan. Mert semmilyen.

Bezár a Zoom

| kategória: médiailag, web | téma: , | 5 hozzászólás

Amikor a Zoom elindult, pollner is felvetette: a leginkább print lapoktól (azon belül is részben hetilapoktól) érkező főszerkesztővel és munkatársakkal ki és mit akarhat a más ritmushoz és stílushoz igazított online médiában?

A több elemében is printes, honlapja alapján pedig 5 évvel ezelőtti állapotokat idéző Zoomnak volt egy bevezetőkampánya.

Azóta kétszer volt nagyobb változás.

Az egyik esetben főként a dizájnt változtatták meg, ami remek és igazából elengedhetetlen lépés volt a túléléshez. Ami még akkor jelentős változás volt, az a videók kitüntetett szerephez juttatása. Nos, ez nem jött be. A webkettő és a printtől való különbség megmutatásának tökéletes félreértését láthattuk. A felhasználó nem arra izgul, ha napi háromszor felolvassák neki 1 percben a híreket, miközben néha akár még annak is megörülhet, hogy jé, most nem erőltetettek a vágóképek. Az egy dolog, hogy az internet nem újság, de az internet nem is tévé.

De ami a lényeg: az első nagyobb változtatásnak (amit ismételten kampány követett) _semmilyen_ köze nem volt a pollner által is feszegetett, a Zoom létét és jövőjét alapvetően meghatározó kérdéshez.

No, sebaj, ugyanis megint eljött a változás szele – tévedhetnénk hangosan. Bár változás tulajdonképpen volt. A média udvariasan hallgatott róla, de néhány hete már igencsak megritkult a Zoom impresszuma. Nagyobb nevek is kikerültek belőle, de kb. ennyi. Ez már a második nagy változás volt, egyben a harmadik variációs Zoom. És semmi. Még mindig nem tetszettek megérteni, hogy miről van szó. És azt sem, hogy mit tud és mitől jó az Index, az [origo], a Propeller vagy a Reakció. A példákból is jól látszik: ehhez nem több pénz kell, csak több onlájnul tudó. (Sőt: kizárólag onlájnul tudók.)

Mi jöhet még? Semmi. Merthogy ge.

Egy L’art pour l’art dal jut eszembe.

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Hányszor lehet büntetlenül énekelni egy refrént?

Kommentes változások a Zoomnál

| kategória: web | téma: , |

Öö. Először ezt mondtam, amikor kerestem egy hozzászólást a Zoomon. Aztán rájöttem ám hamar, hogy megcserélték az időrendi sorrendet, tehát a legfrissebb komment van legelöl, a legrégebbi meg leghátul. Ez azért érdekes logikai csavar (még akkor is, ha máshol is találkozunk ilyen megoldással), mert a kommentbox meg persze lent maradt, így ha a legújabb hozzászólások egyikére akarok reagálni (ahogy általában nálam lenni szokott), akkor le kel szkrollozzak, de persze a megválaszolandó komment újbóli elolvasásához meg vissza. Jó játék.

Újdonság az is, hogy 30 kommentenként lapozni kell a hozzászólások között. (Ez jelenleg azért is furcsa, mert a második oldal a http://www.zoom.hu/#1-re van linkelve, ez pedig a főoldalra dob át. Gondolom, ezt idővel javítani fogják.) Amiért igazi káoszt idéz elő ez a megoldás, az a többoldalas és sokat kommentelt cikkeknél érezhető. Amikor a cikknek is van 3 oldala meg a hozzászólásoknak is, és minden mindennel összefügg. Szerintem az “utolsó x komment vs mindegyik mutatása” megoldásnál jobbat még nem nagyon találtak ki.

Egy téli álmot alvó sportblog és az NB1.hu

| kategória: médiailag, web | téma: , , |

Emlékszünk még a Zoom tavaly indult sportblogjára? Nem? Hát, nem csoda.

Azt már a tavaly novemberi induláskor sem értettem, hogy egy főleg NB1-es magyar focival foglalkozó blog miért éppen az őszi szezon utolsó mérkőzése előtt 2 nappal indul. Bár különösebben egyáltalán nem érdekel a foci, de az imént véletlen belebotlottam a téli álmot alvó Drukker blogba.

A novemberi beharangozótól kissé eltérni látszik a 3 hónap után a második bejegyzésével jelentkező blog tematikája. Bár NB1-es forduló volt most hétvégén, erről a Drukkeren sajnos egy szó nem esett.

Az új bejegyzés tanúsága szerint ezentúl a Bajnokok Ligája meccseit is megtippelik, bár az “is” eddig kicsit túlzásnak tűnik. Amúgy a kedden lejátszott 4 BL-meccs tippjei közül egy sem jött be, de nyilván nem ezen fog múlni a blog sorsa.

Ha már internet, foci és BL, akkor érdemes megjegyezni, hogy az igen komoly sportos oldalnak számító NB1.hu-n a bejegyzés írásának pillanatában, azaz a meccsek vége után 3 órával sincs fenn az eredmény. Ez persze nem is annyira csoda annak tekintetében, amit minap tudtunk meg a magyar sportújságírók tudósítási módszereinek egyikéről.

Mindenesetre én szurkolok. Mindenkinek.

GMedia – sales house neked is!(?)

| kategória: web | téma: , |

Nekem a név hallatán a Google valami videós editor szolgáltatása jutna először eszembe, de nem. A GMedia az az új sales house, mely kizárólagos joggal értékesíti ezután a Zoom reklámfelületeit. És ami fontos: is!

A GMedia operatív vezetője Papp László, aki korábban az ecoNet média alapítója és üzletfejlesztési igazgatója volt. A cél elsősorban színvonalas tematikus online felületek értékesítésére és menedzselésére. Mindezt nem csak a Zoomon teszik majd, hanem szívesen bekapcsolnak színvonalas blogokat is. Érdekes, és remélem, hogy sikeres kezdeményezés is. Ráférne a bloggerekre.