Egy alföldi sikertörténet

| kategória: médiailag | téma: | 1 komment

Akárhogy próbálom elkerülni a magunkkal szembeni nagyképűséget, a “sikertörténet” kifejezést teljesen ideillőnek gondolom. Ma ünnepli első születésnapját Orosháza hírszájtja, az OrosCafé. Az oldal megszül(et)ésében is szerepem volt, azóta pedig tanácsadóként segítem a fejlődését.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az egy évvel ezelőtti induláskor nem számítottunk sikerre. Persze, számítottunk, ezért vágtunk bele. Hittünk a koncepcióban, amiről azóta kiderült, hogy tényleg működik. Egy év alatt 156 ezer látogató 720 ezer látogatása és 4.9 millió oldalletöltése, valamint az ez idő alatt született közel 3000 cikk, 19 ezer fotó és 12 ezer hozzászólás szerintem elég határozottan igazol mindent egy 30 ezres városban. (Nem is beszélve az 1000 szeletes tortáról, ami ma lesz felvágva.)

Jelenleg átlagosan napi 1700-2000 ember nézi az oldalt, de ha esemény van a városban, akkor a 3000 egyedi látogató felé kúszik a statisztika. Hasonlóan szépek az OC számai Facebookon is: a 850+ (elsöprő többségben orosházi) rajongó miatt szerintem nincs is olyan helyi, aki az ismerősei lájkolásai vagy ajánlatai által ne találkozna az ócés Facebook-oldallal.

Tanulság? Sok van. Az egyik például az, hogy igenis lehet egy kisebb város médiáját is komolyan gondolni és jól csinálni. Ha úgy tetszik, létrehozni a weben Orosházát. (Vagy legalábbis annak meghatározó centrumát.) Fontos ez az önkormányzati PR szempontjából is: a push jellegű médiaeszközök alkalmazása mellett az önkormányzatoknak is el kell tudni mozdulni a részvételen alapuló megoldások bevonása felé. Ez a hivataloknak is jó, hiszen a hozzászólásokból például nagyon szépen kirajzolódik a közbeszéd. Meg lehet ismerni, mit gondol a városlakó, sőt ugyanezen a csatornán párbeszédet is lehet folytatni vele. De ez már kicsit messzebb vezet, és ma nem is ez a legfontosabb…

Boldog születésnapot, OrosCafé!