Appsztori: Doodle Jump, avagy csinálj egy alkalmazást, aztán hagyd abba

| kategória: mobil | téma: | 1 komment

Igor és Marko Pusenjak három éve jelentették meg iPhone-ra a Doodle Jump játékot, ami gyorsan népszerűvé vált és azóta is sokan szórakoznak vele. A két testvér alkalmazását Igor beszámolója szerint eddig 15 millió alkalommal töltötték le, ami a 0,99 centes árral és az Apple részesedésével számolva 10 millió dolláros bevételt jelent.

Hogy mit tettek ezután a fejlesztők? Semmit. Nem fektették a pénzt újabb fejlesztésbe, nem alapítottak közös céget a pénzügyi befektetőkkel, egyszerűen nem csináltak semmit. Így bár nem is kerestek más alkalmazásokkal újabb milliókat, nem is kockáztatták meg, hogy pénzük elveszik egy-két sikertelen újabb próbálkozás során.

Időnként persze egy-egy frissítést ráengednek a játékra, illetve csináltak belőle iPades és androidos verziót is, de ennyiben kimerül a tevékenységük. A Doodle Jump pedig még most, sok évvel kiadása után is havi 200 ezer dolláros bevételt termel nekik.

Ez is egy recept. (Aminek persze nélkülözhetetlen összetevője, hogy egy alkalmazás befusson.)