Alig néhányan nyitják meg a marketing e-maileket

| kategória: marketing/pr, web | téma: |

Rabbitnek köszönhetően értesültem arról a friss kutatási eredményről, melyből kiderül, hogy egyre kevesebben nyitják meg a marketing e-maileket.

Egészen pontosan a reklám e-mailek 13,20%-át nyitották meg 2008 első félévében, ez jóval alacsonyabb arány az egy évvel korábbi 16,11%-nál. A megnyitási arány magasabb a banki és pénzügyi, a vallási és spirituális, valamint a kormányzati és telekommunikációs tartalmat ígérő marketing levelek esetében.

A másik érdekesség az a 2,73%, ami az e-mailben lévő linkre történő kattintás arányát mutatja. Egyébként ez is csökkent, közel fél százalékkal a 2007 első félévében mért 3,18%-ról.

A 35 karakternél rövidebb tárggyal elküldött marketing levelek esetében a százalékok valamivel magasabbak (megnyitás 19,6%, kattintás 3,1%).

Hogy teljesen világos legyen, nézzünk egy véletlenül sem kerek számokkal operáló fiktív példát: 5529 valós, aktív címre küldött levélből alig 730-at nyitnak meg, ebből pedig mintegy 151-en kattintanak tovább a levélben lévő linkre. Az mindenesetre jól látszik, hogy egyre jobban meg kell nézzék a cégeknek az ilyesféle marketingre fordított költségeiket, hiszen a pénz egyre nagyobb hányada megy pazarba.

Érdekes faktor az is, hogy amennyiben egy szolgáltatás igénybevételéhez szükséges feliratkozásra buzdít az e-mail, akkor a regisztrációkor kitöltendő mezők száma mennyire befolyásolja a felhasználói hajlandóságot. Bár tudományos kutatási eredményt nem találtam, de több e-mailes marketinggel foglalkozó oldal szerint, ha 5-7 kitöltendő mezőnél több van, az már visszaélés a felhasználó türelmével. Így bár a látogatók számában a kiküldött e-mailek 2,73%-a jelentkezik, a 9-10, netán 15-20 mezőnyi hosszú formok tovább csökkentik az e-mail célját beteljesítő, tehát regisztráló felhasználók mennyiségét.

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a regisztrációk hány százalékát nem aktiválják, illetve hányan vannak vele úgy, hogy beregisztrálnak, utána pedig rá sem néznek többet az oldalra.