A Blogterben rejlő potenciál

| kategória: marketing/pr, web | téma: |

3 éves, hamarosan megújul a Blogter. A sok változás (új motor, új címlap, stb.) mellett az egyik potenciálisan legérdekesebb változás az lehet, hogy több lépcsőben átalakítják a blogokat kiszolgáló sablonokat, hirdetési lehetőségeket is integrálhatnak majd bloggerek.

Ez ugye elviekben most is adott, nyilván csak egyszerűsítik majd a dolgot. Netán a blog.hu minapi bejelentéséhez hasonlóan ők is előállnak majd valami hirdetési szabályzattal. Ám ha okosan csinálják, akkor elindíthatják a bloggerek vissza/elszívását blog.hu-tól.

Ami nem lenne szerencsés: agyonkorlátozni a felhasználók hirdetési lehetőségeit.

Az RSS-beli hirdetési lehetőség integrálása innovatív lépés lenne. Mivel a blog.hu a mostani változtatáskor kihagyni látszik ezt a lehetőséget, így a Blogter itt beelőzhetne.

Az iWiW-vel való együttműködés, pontosabban együttműködtetés akkora lehetőség, hogy nem is értem, hogy eddig miért nem lépték meg. (Jelenleg mindössze a Profil/Kapcsolat oldalon van egy olyan felirat, hogy “Ha szeretnél blogolni, itt megteheted!”) Írok példákat is.

Ha a kapcsolathoz beírja a júzer a blogteres feedje címét, akkor ha új poszt jelenik meg a feedben, ennek linkje – valami kusztomizálható szöveggel – automatikusan megjelenne az illető üzenőfalán (például: ez számodra is érdekes lehet: link). Ezzel egyrészt bloggereket csábítanának a Blogterre, másrészt az üzenőfalat lekattintókkal jelentős (ezrestől a tízezres nagyságrendig) látogatottságbéli növekedés lenne elérhető. (Nem mellékesen még közösségibb lenne az iWiW.)

Az iWiW személyes kezdőlapjának jobb sávjába (valahova felülre) be leehetne rakni egy kis – központilag szerkesztett – ajánlóboxot, mint amilyen az Origón is van. Több értelme és haszna is lenne, mint mondjuk a kedvmutatónak.

Kellene egy Coke klubhoz hasonló iWiW-es Blogter klubot csinálni. Ingyen van, a feltételek adottak. A tagok megkapnák minden héten a blogteres hírlevelet (netán naponta a legnézettebb 4-5 posztot linkelő hírlevelet) a klubos üzenőfalon. Valami alap nyereményjátékot is lehetne csinálni köré, mondjuk a feliratkozók között mindennap elsorsolni egy-egy 3000 forintos Domino-feltöltőkártyát, hogy házon belül maradjunk. Sejthető, már-már tudható, hogy erre nem néhány ezer, hanem több tízezer felhasználó ugrana. A költség 1 millió 80 ezer forint, de hát gyanítom, hogy lehetne valami jópofa bartert csinálni a T-Mobile-lal. Bár évi 1 millió forint amúgy sem egy nagy összeg.

Azt se feledjük, hogy hamarosan itt van egy EP-választási, majd egy országgyűlési, aztán pedig egy önkormányzati választási kampány. Ezek közül legalább kettő megdobja majd a közéleti-politikai blogok látogatottságát. Szóval érdemes visszacsábítani vagy megtartani a következő 2 évre a politikai témában is posztoló bloggereket is.