Hirdetés az androidos értesítési sávban

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , , | 4 komment

Alapvetően nincs bajom a reklámokkal, még tévézés közben sem kezdek el vadul kapcsolgatni miattuk. Szeretem őket mobilon is, de persze csak akkor, ha platformra vannak szabva, mert egy reklám elfogadottságához, netán szerethetőségéhez ez az egyik legfontosabb eleme. A megállapítással sajnos a SlingLabs is tisztában van, a megvalósítás viszont szerintem elég visszataszítóra sikeredett.

A hirdetési rendszer az androidos értesítési sávban jelenít meg reklámokat, azaz ott és úgy, ahol és ahogyan értesülünk a nem fogadott hívásokról, a beérkező üzenetekről és egyéb fontos dolgokról. Az értesítési sáv márpedig az Android lényegi része, nem véletlen tér át az ötös verziótól erre a megoldásra az iOS is. (Apropó Apple, a zárt rendszer előnye, hogy ők például biztosan nem engednének meg ilyesmit.) Amint elterjednek az ilyen alkalmazások, mindenki utálni fogja az értesítési sávot. Én legalábbis biztosan nem szeretném vadászgatni, hogy üzenetem jött vagy hirdetésem.

A SlingLabs állítása szerint azért remek ez a hirdetési forma, mert a mobilos bannerek 1%-os átkattintási arányához képest velük 40% is elérhető. Nem tudom, ki hogy van vele, de én például csak egyszer futnék bele ilyenbe, és az adott alkalmazás törlése előtt csak egyetlen dolgot tennék meg: adnék neki egy 1 csillagos értékelést.