WebTrend2009: Kialakul a vidéki online média

| kategória: médiailag, trend, web | téma: |

Vidéken a helyi témákkal (is) bőven foglalkozó (valódi) online (valódi) média ma – néhány kivételtől eltekintve – gyakorlatilag nem létezik.

Létezik vidéki [origo], de nincsen vidéki Index/Heti Válasz/HVG/Hírszerző/Népszabadság. Csak nyomokban léteznek olyan médiumok, melyek valóban oknyomozó ügyekbe keverik magukat. A minőségi verseny 90%-ban mennyiségi és időbeli: ki szerzi meg hamarabb a kapitányságtól a baleseti statisztikákat, aztán pedig ki tudja a legkevésbé feltűnően három különböző anyagra szétszedni az adatokat.

Recepteket, bulifotót és társkeresőt már találunk szinte minden vidéki online lapon, de ezek az újságírást tekintve pótcselekvésnek tekinthetők. Nincs ezzel baj, ez is egy irány. A baj azzal van, hogy a vidéki ember szinte csak ezt kapja, nincs választási lehetősége. Pedig a legunalmasabbnak tűnő megyékben is megvannak a témák, csak meg kell őket találni.

A növekedés és a portfólióépítés természetes útja lesz a vidék, éppen itt az ideje horizontálisan terjeszkedni a vertikálisan túlzsúfolt médiapiacon.

A folyamatot gyorsítja a 2010-es választási év is, hiszen akkor százmilliókat nyerhet az, aki addigra megyei szinten is jelen van, főleg a pártok várható stratégiáját figyelembe véve. A legnagyobbat persze az kaszálja majd, aki tud annyira hiteles és/vagy jelentős lenni, hogy kikerülhetetlen legyen minden párt számára. Akár még sikerülhet is.