Amerika visszainteget

| kategória: szociál, trend, web | téma: , |

Míg Magyarországon az internetet használók 28%-a, addig az USÁ-ban 54%-uk olvas blogokat. Az összehasonlítás azért sántít egy kicsit, mert míg az amerikai adat az ottani összes netezőre vonatkozik, addig az itthon legutóbb mért 28% nem a 4,2 millió hozzáféréssel rendelkezőből vagy a 3,1 millió legalább heti rendszerességgel netezőből lett számolva, hanem a 2 millió napi szinten internetező embertömegből.

Valóban párba állítva tehát még rosszabb lenne a helyzet – és idáig jutva a mondatban eszembe jutott egy kérdés: rosszabbnak nevezhető-e a helyzet itthon azért, mert kevesebben olvasnak blogokat? Hajlamosabb vagyok erre igennel felelni, de egyáltalán nem vagyok 100%-osan meggyőződve arról, hogy ez önmagában és feltétlen rosszat jelent.

Mindenesetre a 28-54 aránypár is jól jelzi, hogy az itthoni blogolvasók száma jó ideig növekedni fog, ha nem is követi teljesen az amerikai trendet. (Az USÁ-ban 2013-ra egyébként – évi 2-3%-os növekedéssel – 69%-ot jósolnak.)

Fordított a helyzet azonban a közösségépítő oldalaknál. Ezekben a hazai internetezők 85%-a érintett (meg merném kockáztatni: egy nem olyan kicsi réteg éppen ezek miatt vált hazai internetezővé), míg az USA netezőinek csupán 41,2%-a közösségépített 2008-ban. (Az arányt 2013-ra is csak 51,8%-ra becsülik.)

Mit jelenthet ez? Inkább nézegetjük az ismerősök friss képeit, mintsem olvasnánk a hosszabb-rövidebb okfejtéseiket?

[adatok: USA, Hungária + GFK]
Kiegészítés Az amerikai adatsorban a user-generated content consumert – blogs szerepel, ez nekem viszonylagos gyakoriságot sugall, nem évi 1-2 alkalmat, így a magyar adatokból is a legalább heti egyszer blogot olvasókat vettem figyelembe.